בית הספר לטלוויזיה לקולנוע ולאמנויות, ירושלים (ע“ר)

קורסים תסריטאות

הנגשה

ממשק
התאם את הממשק להקל בתנאים שונים.
גודל הפונט
מציג את הדף בניגודיות גבוהה.
מציג את הדף בשחור לבן
יכול לסייע במתקשים לעבד תנועות מסך מהירות.

שנה א'

איך לקרוא תסריט

מרצה: יאיר רוה
במהלך הקורס נשאל למה בכלל צריך לדעת לקרוא תסריטים, במה שונה קריאת תסריט מכל קריאת טקסט אחר ומי קורא את התסריטים שלנו? נלמד טכניקות לקריאה...Read More >

דיאלוגים

כיצד ניתן לכתוב דיאלוג טוב? מה הופך דיאלוג להכרחי? וכיצד ניתן לכתוב דיאלוג שהוא במיטבו פעולה שפועלת דמות אחת על אחרת? מה ה"מוזיקה" השונה של...Read More >

הסרט הקצר

ניתוח פורמט הסרט הקצר על מרכיביו השונים ומאפייניו כצורת אמנות ייחודית, תוך צפייה וניתוח דיאלקטי של מיטב הסרטים הקצרים מהארץ ומהעולם. כל...Read More >

ז'אנרים בקולנוע

הקורס בא לבדוק את מגוון הסוגות שקיימים בקולנוע, תוך בחינה של השאלה מה הופך קבוצת סרטים לז'אנר, ועל ידי התמקדות וניתוח של כמה ז'אנרים...Read More >

כתיבה יוצרת

הסיפור הקצר הוא מקבילו של הסרט הקצר ולעתים אף של הסרט העלילתי באורח מלא. במהלך הקורס ידונו מושגי יסוד מתחום הסיפור הקצר כגון: אקספוזיציה,...Read More >

מבוא לתסריטאות

מרצה: עמרי לוי
מה זה תסריט? מה ההבדל בין תסריט לסיפור? כיצד ניתן ליצור קונקרטיזיציה של מושג מופשט? על פעולה מול דיאלוג. וויס אובר ואוף סקרין. הפורמאט...Read More >

מבע קולנועי

איך "מדבר" הקולנוע? מה ההבדל בין צילום תקריב לצילום מרחוק? האם תנועת המצלמה היא מקרית, או שיש לה משמעות משלה? בעזרת ניתוח סצינות קולנועיות...Read More >

סדנת תסריט בשילוב פסיכודרמה

מטרת הקורס היא למידת כתיבת תסריט בדגש על עיצוב דמות באמצעות הכלי הפסיכודרמתי , מי אני ביחס לגיבור הדרמטי שלי , ומה המניע הפסיכולוגי שמפעיל...Read More >

תסריט חפץ

השפה התסריטאית, היא שפה שיש בה ניגוד מרתק. מצד אחד היא חותרת לפשטות, אך מצד שני היא שפה מורכבת ולא מיידית ונדרשת מיומנות ואימון לאורך זמן...Read More >

תסריט לוקיישן

לתסריט חוקים ותהליכי כתיבה השונים מכל כתיבה אחרת. הסדנה מקנה יסודות ראשוניים של מבנה התסריט העלילתי, ומשרטטת את החוקים היוצרים את החופש...Read More >

שנה ב'

ארגז כלים יהודי לתסריטאי

בקורס נלמד מה מאפיין את נוסחי הסיפור היהודי – בעיקר החסידי, ואילו "כלים" ומאפיינים סיפוריים אפשר לאמץ מהם לצורך כתיבת תסריטים והפקת סרטים...Read More >

ז'אנרים בקולנוע

הקורס בא לבדוק את מגוון הסוגות שקיימים בקולנוע, תוך בחינה של השאלה מה הופך קבוצת סרטים לז'אנר, ועל ידי התמקדות וניתוח של כמה ז'אנרים...Read More >

כתיבת סדרה

כיצד כותבים סדרה? מה העקרונות המניעים יצירה טלוויזיונית שבועית? מה ההבדל בין סדרה למיני-סדרה? במהלך הקורס כל תלמיד כותב הצעה לסדרה ו"בייבל...Read More >

כתיבת פיצ'ר

סמסטר א' – מרעיון לסינופסיס. במהלך הסימסטר הראשון נלמד כיצד לפתח ולנסח את הרעיונות שלנו כך שיוכלו להוות בסיס לתסריט. כיצד לפתח את הרעיונות...Read More >

עיצוב דמויות ופסיכודרמה

מטרת הקורס היא למידת כתיבת תסריט בדגש על עיצוב דמות באמצעות הכלי הפסיכודרמתי , מי אני ביחס לגיבור הדרמטי שלי , ומה המניע הפסיכולוגי שמפעיל...Read More >

פיתוח פורמטים לדיגיטל

בקורס 'כתיבה לדיגיטל' נלמד את השפה הייחודית של עולם הקולנוע הדיגיטלי. נבחן את ההבדלים בין מוצר קולנועי באורך מלא ומוצרים טלוויזיוניים לבין...Read More >

פיתוח פרוייקט תעודי

הקורס יתקדם במקביל בשני ערוצים: מחד, הכרות עיונית עם הקולנוע הדוקומנטרי ומאידך עבודה מעשית בכתיבה ותחקיר. בצד העיוני, דרך צפייה בקטעי סרטים...Read More >

שנה ג'

הסרט הקצר

ניתוח פורמט הסרט הקצר על מרכיביו השונים ומאפייניו כצורת אמנות ייחודית, תוך צפייה וניתוח דיאלקטי של מיטב הסרטים הקצרים מהארץ ומהעולם. כל...Read More >