בית הספר לטלוויזיה לקולנוע ולאמנויות, ירושלים (ע“ר)

קורסים בימוי והפקה

הנגשה

ממשק
התאם את הממשק להקל בתנאים שונים.
גודל הפונט
מציג את הדף בניגודיות גבוהה.
מציג את הדף בשחור לבן
יכול לסייע במתקשים לעבד תנועות מסך מהירות.

שנה א'

AVID ס"א

בקורס נרכוש יכולת מקיפה לשימוש יעיל בתוכנת העריכה המובילה בעולם הקולנוע והטלוויזיה: Composer Media Avid ונכיר את מרבית הכלים הטמונים בתוכה...המשך >

AVID ס"ב

בקורס נרכוש יכולת מקיפה לשימוש יעיל בתוכנת העריכה המובילה בעולם הקולנוע והטלוויזיה: Composer Media Avid ונכיר את מרבית הכלים הטמונים בתוכה...המשך >

בימוי עלילתי - סדנת חפץ

בקורס זה יכתב תסריט קצר של עד 5 דקות, ללא דיאלוגים, שיש בו חפץ מוגדר המהווה את המנוע המפעיל של העלילה. כמו הטבעת בטרילוגיית "שר הטבעות",...המשך >

בימוי עלילתי א

גם אם לא נכתב לו מילון - הקולנוע הוא שפה, השונה מכל אמנות חזותית אחרת. כיצד מבטאים רגש? כיצד בונים סיטואציה דרמתית? כיצד אפשר לספר סיפור...המשך >

בימוי תיעודי א

מרצה: רון עופר
הבמאי התיעודי הוא המתווך בין העולם שבחוץ לבין החומר המצולם. הקורס עוסק במקומו של הבמאי הדוקומנטרי בתוך המציאות, בטכניקות שונות של עבודה...המשך >

דוקומנטרי ישראלי

צפייה במיטב העשייה התיעודית הישראלית מהשנים האחרונות דרך בחינה של טיפול יוצרי הסרטים בנושאים שונים כגון: המשפחה, אמונה, זיקנה, אהבה, זהות...המשך >

הגיבור הקולנועי

תוך כדי הקניית המושגים הבסיסיים הדרושים לכתיבת תסריט קולנועי, ע"י כתיבת עבודות וצפייה משותפת, ייבחן מסעה של הדמות הקולנועית בנבכי העלילה.

הדרכת שחקנים

בקורס ילמדו הסטודנטים , את השפה "שחקנית" .מה זה להיות שחקן. והתחלה של יחסים בין במאי לשחקן. לדבר את עצמם . לשאול שאלות , לדעת מה הם רוצים...המשך >

ז'אנרים בקולנוע

הקולנוע מורכב מז'אנרים (סוגות) רבות ובקורס זה נסקור כמה מהמרכזיים שבהם: המערבון, המחזמר, הקומדיה הרומאנטית, הסרט האפל ועוד. על איזה רקע צמח...המשך >

יסודות הצילום

הקורס "יסודות הצילום" נועד להפגיש את הסטודנט עם עולם הצילום על מנת לאפשר לו גישה ושימוש בצילום לצרכיו המקצועיים והיצירתיים. הקורס בא לתת...המשך >

כתיבה יוצרת

מרצה: רון עופר
סדנא מעשית שבה התלמידים יתנסו בכתיבת פרוזה שמטרתה להביא לידי ביטוי את הקול הפנימי של כל אחד מהתלמידים, לעורר בהם השראה ויצירתיות, ולאפשר...המשך >

מבוא לעריכה

מרצה: מיקי כהן
"אם הסרט הוא הגוף, העריכה היא פעימות הלב" אמר ז'אן לוק גודאר. הקורס מקנה לתלמידים את יסודות העריכה הבסיסיים תוך התמקדות בטכניקות ותאוריות...המשך >

מבוא לתסריטאות

מרצה: עמרי לוי
מה זה תסריט? מה ההבדל בין תסריט לסיפור? כיצד ניתן ליצור קונקרטיזיציה של מושג מופשט? על פעולה מול דיאלוג. וויס אובר ואוף סקרין. הפורמאט...המשך >

מבוא לתרבות חזותית

קורס ידע רוחבי, המשלב הכירות עם טקסטים מתחומי התיאוריה הרלוונטיים (מקורות) ותרגול פרשני של דימויים מתחום התרבות החזותית.

מבע קולנועי

איך "מדבר" הקולנוע? מה ההבדל בין צילום תקריב לצילום מרחוק? האם תנועת המצלמה היא מקרית, או שיש לה משמעות משלה? בעזרת ניתוח סצינות קולנועיות...המשך >

מושגים בתולדות האמנות

האמנות השביעית היא חוליה בשרשרת האמנויות האחרות. תוך התבוננות ביצירות אמנות מתקופות שונות עוסק הקורס בסקירה של האמנות הפלסטית ובניתוחן של...המשך >

מרעיון לתסריט חפץ

בקורס זה יכתבו תסריטי הגמר העלילתיים של שנה א' שמה שעומד במרכזם הוא חפץ אחד המניע את העלילה והסרט (ראו גם "סדנת חפץ" להרחבה). התסריטים...המשך >

סאונד והקלטה

לימוד עקרונות ההקלטה בקולנוע ובטלוויזיה תוך היכרות עם יסודות הסאונד והציוד הבסיסי להקלטה בו התלמידים משתמשים בשנת לימודים זו (בום, נק...המשך >

עריכה - בסיסי

בקורס זה תלמד תוכנת העריכה AVID שהיא תוכנת העריכה המרכזית בעולם לעריכת סרטים עלילתיים ותיעודיים. בסיום הקורס יערך מבחן בקיאות על התוכנה...המשך >

פסיכודרמה

בסדנה זו נעבוד בשיטה ייחודית ובלעדית שפיתחתי, עם כלים פרקטיים ויישומיים, שמשלבים את שתי האהבות הגדולות שלי, קולנוע ופסיכודרמה. פסיכודרמה...המשך >

צילום א

בקורס זה נלמדים יסודות הצילום, היכרות עם אור טבעי ועם תאורה מלאכותית, וצעדים ראשונים בשילוב תנועה בצילום. התלמידים מבצעים תרגילי צילום...המשך >

צילום ותאורה א

מרצה: אבי קורן
בקורס זה נלמדים יסודות הצילום, היכרות עם אור טבעי ועם תאורה מלאכותית, וצעדים ראשונים בשילוב תנועה בצילום. התלמידים מבצעים תרגילי צילום...המשך >

שימוש בציוד

קורס מזורז שבו ילמדו העקרונות הבסיסיים של שימוש בציוד צילום ותאורה: הפעלה נכונה של המצלמות והפנסים, אמצעי זהירות בסיסיים, ועקרונות מרכזיים...המשך >

תולדות הקולנוע א

ניתוח ההיסטוריה הקולנועית מתוך גישה אינטרדיסציפלינרית, הבוחנת את מקורות ההשפעה ההיסטוריים והתרבותיים של התפתחות הקולנוע, תוך סקירה...המשך >

תחקיר

מרצה: משה אלפי
לימוד יסודות התחקיר לסרט התיעודי והעלילתי. כיצד לומדים ומתחקרים נושא או אדם לא מוכר? מהם אמצעי התחקיר העומדים לרשותנו וכיצד ניתן להשתמש בהם...המשך >

שנה ב'

דיאלוגים

מרצה:

מיתוסים ואדפטציות בעיני המצלמה

מתי עלילה הופכת לסיפור ומדוע מרבית הסיפורים נעלמים בתהום הנשייה ואחרים נשארים נצחיים? מה הופך גיבור לגיבור וממה גיבורים בורחים? האם האירוע...המשך >

צילום דוקומנטרי ב

הקורס יתמקד בצד היצירתי של צילום סרט תיעודי החל מהמורכבויות הכרוכות בצילומי שטח דרך מגוון של גישות וסגנונות צילום, עבודת במאי-צלם-צוות וכלה...המשך >

שנה ג'

אופני שימוש במוזיקה במדיום הקולנועי

במהלך הקורס נבחן את משמעות התמה המוזיקלית, אפקט כניסת ויציאת הקיו מוזיקלי, הקשר העמוק שבין מוזיקה למעמקי הנפש של הגיבור הקולנועי, הכוח...המשך >

אפקטים ויזואליים לבמאים

הקורס מיועד לבמאים צלמים ועורכים המעוניינים להעשיר את המציאות הקולונעית המצולמת. במהלך הקורס נבחן את עבודת הבמאי וצוותו משלב הרעיון...המשך >

במאים של במאים

מרצה: יאיר רוה
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על הציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק...המשך >

דוקו-דרמה

מרצה: איתמר חן
המציאות הישראלית מייצרת אינספור סיפורים מצוינים. למרות זאת, ובשונה מהמגמה שמתרחשת בשנים האחרונות בקולנוע העלילתי העולמי, היוצרים הישראליים...המשך >

הדרכת שחקנים ג

מרצה: נבו קמחי
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור...המשך >

וידאו קליפים

בקורס נלמד את העקרונות העומדים מאחורי יצירת הוידאו קליפים. סטודנטים לקולנוע מוכשרים לומדים כיצד לייצר סרטים וסדרות. בעזרת מספר כלים פשוטים...המשך >

זהות יהודית בקולנוע האמריקאי והישראלי

סטיבן שפילברג, וודי אלן, האחים כהן ועוד יוצרים בולטים רבים בהוליווד הם יהודים. דרך צפייה וניתוח של יצירותיהם נבחן כיצד הנראטיב היהודי האישי...המשך >

כתיבת סרט הגמר

מרצה: עמרי לוי
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של...המשך >

מעשה במי - מאחורי הקלעים של סיפורי חסידים

סיפורי חסידים מתאפיינים בשילוב נדיר של פשטות ביחד עם עומק נפשי ורוחני. בסדרת מפגשינו לאורך הסמסטר הראשון ננסה לפתוח צוהר אל רבדים נסתרים של...המשך >

סדנת סרט הגמר

בקורס זה נעבור על תסריטי הגמר ונכין אותם להפקה דרך סדנאות בימוי מעשיות (בשיתוף המורה לצילום) ודרך מעבר על נקודות מרכזיות ובהן: התסריט,...המשך >

סדנת צילום ותאורה מעשית

מרצה: אבי קורן
ההחלטה הראשונה שאנחנו מקבלים בתחילתו של יום צילום, היא איפה נעמיד מצלמה, מהיכן נרצה לתת לצופה להתבונן בסיפור שנספר לו. גם אם השאלה נשאלה...המשך >

עיצוב אמנותי

מה המשמעות העיצוב האמנותי וכיצד התפאורה והאביזרים בסרט יכולים"לספר סיפור" אודות הדמויות? בסדנה מעשית זו נלמד מה המשמעות העמוקה של עיצוב...המשך >

עריכה מעשית

מדוע אני עורך את סרטיי העלילתיים כסרטים תיעודיים ולהפך? מה הקשר בין שני סוגי סרטים אלו? בקורס זה נדון בעבודות שונות שערכתי תוך התייחסות...המשך >

פרוייקט דוקומנטרי

מרצה: רות ולק
אחרי שהתנסו בתרגילים קצרים בשנה א',ובימוי סרט עומק בסוף שנה ב', סדנא זו מלווה את התלמידים המביימים את סרט הגמר הדוקומנטרי שלהם החל משלב...המשך >

תולדות הקולנוע ג

בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי...המשך >

תימות

מרצה: מתן יאיר
הסדנה תעסוק במחשבות על כתיבה, בימוי ויצירה תוך התנסות בצפייה בסרטים, קריאה (סיפורת, כתבות מהעיתון, שירים ראיונות) וכתיבה. לשיעור יהיה גם צד...המשך >

תסריט הגמר

מרצה:
שיכתוב התסריט כפי שנכתב בסמסטר א' ובדיקת איכויותיו הדרמטיות, בליווי ועדות תסריט, עד להגעה לתסריט מוכן להפקה.

שנה ד'

יוטיוב וקידום אינטרנטי

מרצה: יורם שפר
האם האינטרנט יוצר שפה קולנועית חדשה? או שהוא פשוט מציע סוג מסך נוסף לצפייה בסרטים, מבלי שיתרחש כל שינוי בשפה הקולנועית? הקורס ידון בנושאים...המשך >

ליהוק ופרה פרודקשן לסרטי הגמר

קורס מעשי שבו ידונו וילמדו נקודות מרכזיות בהכנות לצילומים: פירוק התסריט, ברייקדאון, ליהוק, אודישנים, ניהול לוח הזמנים של ההפקה ועוד - דרך...המשך >

עריכה מעשית

מדוע אני עורך את סרטיי העלילתיים כסרטים תיעודיים ולהפך? מה הקשר בין שני סוגי סרטים אלו? בקורס זה נדון בעבודות שונות שערכתי תוך התייחסות...המשך >