בית הספר לטלוויזיה לקולנוע ולאמנויות, ירושלים (ע“ר)

קורסים בימוי והפקה

הנגשה

ממשק
התאם את הממשק להקל בתנאים שונים.
גודל הפונט
מציג את הדף בניגודיות גבוהה.
מציג את הדף בשחור לבן
יכול לסייע במתקשים לעבד תנועות מסך מהירות.

שנה א'

AVID ס"א

בקורס נרכוש יכולת מקיפה לשימוש יעיל בתוכנת העריכה המובילה בעולם הקולנוע והטלוויזיה: Composer Media Avid ונכיר את מרבית הכלים הטמונים בתוכה...המשך >

AVID ס"ב

בקורס נרכוש יכולת מקיפה לשימוש יעיל בתוכנת העריכה המובילה בעולם הקולנוע והטלוויזיה: Composer Media Avid ונכיר את מרבית הכלים הטמונים בתוכה...המשך >

בימוי עלילתי - סדנת חפץ

בקורס זה יכתב תסריט קצר של עד 5 דקות, ללא דיאלוגים, שיש בו חפץ מוגדר המהווה את המנוע המפעיל של העלילה. כמו הטבעת בטרילוגיית "שר הטבעות",...המשך >

בימוי עלילתי א

גם אם לא נכתב לו מילון - הקולנוע הוא שפה, השונה מכל אמנות חזותית אחרת. כיצד מבטאים רגש? כיצד בונים סיטואציה דרמתית? כיצד אפשר לספר סיפור...המשך >

בימוי תיעודי א

מרצה: רון עופר
הבמאי התיעודי הוא המתווך בין העולם שבחוץ לבין החומר המצולם. הקורס עוסק במקומו של הבמאי הדוקומנטרי בתוך המציאות, בטכניקות שונות של עבודה...המשך >

דוקומנטרי ישראלי

צפייה במיטב העשייה התיעודית הישראלית מהשנים האחרונות דרך בחינה של טיפול יוצרי הסרטים בנושאים שונים כגון: המשפחה, אמונה, זיקנה, אהבה, זהות...המשך >

הדרכת שחקנים

בקורס ילמדו הסטודנטים , את השפה "שחקנית" .מה זה להיות שחקן. והתחלה של יחסים בין במאי לשחקן. לדבר את עצמם . לשאול שאלות , לדעת מה הם רוצים...המשך >

ז'אנרים בקולנוע

הקורס בא לבדוק את מגוון הסוגות שקיימים בקולנוע, תוך בחינה של השאלה מה הופך קבוצת סרטים לז'אנר, ועל ידי התמקדות וניתוח של כמה ז'אנרים...המשך >

יסודות הצילום

הקורס "יסודות הצילום" נועד להפגיש את הסטודנט עם עולם הצילום על מנת לאפשר לו גישה ושימוש בצילום לצרכיו המקצועיים והיצירתיים. הקורס בא לתת...המשך >

כתיבה יוצרת

מרצה: רון עופר
סדנא מעשית שבה התלמידים יתנסו בכתיבת פרוזה שמטרתה להביא לידי ביטוי את הקול הפנימי של כל אחד מהתלמידים, לעורר בהם השראה ויצירתיות, ולאפשר...המשך >

מבוא לעריכה

מרצה: מיקי כהן
"אם הסרט הוא הגוף, העריכה היא פעימות הלב" אמר ז'אן לוק גודאר. הקורס מקנה לתלמידים את יסודות העריכה הבסיסיים תוך התמקדות בטכניקות ותאוריות...המשך >

מבוא לתסריטאות

מרצה: עמרי לוי
מה זה תסריט? מה ההבדל בין תסריט לסיפור? כיצד ניתן ליצור קונקרטיזיציה של מושג מופשט? על פעולה מול דיאלוג. וויס אובר ואוף סקרין. הפורמאט...המשך >

מבוא לתרבות חזותית

קורס ידע רוחבי, המשלב הכירות עם טקסטים מתחומי התיאוריה הרלוונטיים (מקורות) ותרגול פרשני של דימויים מתחום התרבות החזותית.

מבע קולנועי

איך "מדבר" הקולנוע? מה ההבדל בין צילום תקריב לצילום מרחוק? האם תנועת המצלמה היא מקרית, או שיש לה משמעות משלה? בעזרת ניתוח סצינות קולנועיות...המשך >

מושגים בתולדות האמנות

האמנות השביעית היא חוליה בשרשרת האמנויות האחרות. תוך התבוננות ביצירות אמנות מתקופות שונות עוסק הקורס בסקירה של האמנות הפלסטית ובניתוחן של...המשך >

סאונד והקלטה

לימוד עקרונות ההקלטה בקולנוע ובטלוויזיה תוך היכרות עם יסודות הסאונד והציוד הבסיסי להקלטה בו התלמידים משתמשים בשנת לימודים זו (בום, נק...המשך >

עריכה - בסיסי

בקורס זה תלמד תוכנת העריכה AVID שהיא תוכנת העריכה המרכזית בעולם לעריכת סרטים עלילתיים ותיעודיים. בסיום הקורס יערך מבחן בקיאות על התוכנה...המשך >

פילוסופיה של הקולנוע

האם הפילוסופיה יכולה לומר משהו בעל ערך על הקולנוע? האם הקולנוע יכול לשאת מסרים פילוסופיים? בקורס נבחן את נקודת הממשק בין הפילוסופיה לקולנוע...המשך >

צילום א

בקורס זה נלמדים יסודות הצילום, היכרות עם אור טבעי ועם תאורה מלאכותית, וצעדים ראשונים בשילוב תנועה בצילום. התלמידים מבצעים תרגילי צילום...המשך >

קולנוע עכשווי

מרצה: עמרי לוי
בין הסרטים המוצגים: "ימים נוראים" (ישראל 2019), "אורי זוהר חוזר" (ישראל 2018) ועוד

שימוש בציוד

קורס מזורז שבו ילמדו העקרונות הבסיסיים של שימוש בציוד צילום ותאורה: הפעלה נכונה של המצלמות והפנסים, אמצעי זהירות בסיסיים, ועקרונות מרכזיים...המשך >

תולדות הקולנוע א

ניתוח ההיסטוריה הקולנועית מתוך גישה אינטרדיסציפלינרית, הבוחנת את מקורות ההשפעה ההיסטוריים והתרבותיים של התפתחות הקולנוע, תוך סקירה...המשך >

תחקיר

מרצה: משה אלפי
לימוד יסודות התחקיר לסרט התיעודי והעלילתי. כיצד לומדים ומתחקרים נושא או אדם לא מוכר? מהם אמצעי התחקיר העומדים לרשותנו וכיצד ניתן להשתמש בהם...המשך >

שנה ב'

אדפטציות ספרותיות בעיני המצלמה

מתי עלילה הופכת לסיפור ומדוע מרבית הסיפורים נעלמים בתהום הנשייה ואחרים נשארים נצחיים? מה הופך גיבור לגיבור וממה גיבורים בורחים? האם האירוע...המשך >

בימוי דוקומנטרי - סרט מקום

מרצה: איתמר חן
הקורס הוא מסע שמוביל לבסוף ליצירת סרטים דוקומנטריים קצרים שמתרחשים במקום אחד. שלבי המסע השונים כוללים ליבון רעיונות ראשונים ובחינת...המשך >

בימוי עלילתי

מרצה: עמרי לוי
בהתבסס על ההתנסות הראשונית של שנה א', קורס זה מקנה את יסודות הבימוי תוך מתן דגש על אינטרפטצייה של התסריט, בניית השוטינג, המיזנסצינה, הדרכת...המשך >

גדולי הבמאים

מבנה הקורס מקביל לתהליך הפקה של סרט דוקומנטרי קלאסי. הפקה של כל סרט מתחילה, כמובן, בבחירת הנושא, המשך בתחקיר, גיבוש קונספט, תכנית צילומים...המשך >

הדרכת שחקנים ב

מטרת הקורס להקנות לתלמידי הבימוי מושגי משחק בסיסיים. מושגים אלה ישרתו אותם בדיאלוג מול שחקנים מקצועיים על סט הצילומים ובחדרי החזרות, כדי...המשך >

ההיסטוריה הקצרה של המוזיקה בקולנוע

מהפסנתרן האלמוני שליווה את ההקרנה הראשונה של האחים לומייר ועד הסקורים הסימפוניים המתובלים באלקטרוניקה, פופ ומוזיקת עולם של ימינו – בין זה...המשך >

הפקה ב

מרצה: משה אלפי
בקורס זה ילמדו יסודות ההפקה: ניהול צוות, תקציב, פרה פרודקשן ופוסט פרודקשן לקראת הפקות הגמר העלילתיות והתיעודיות של סוף השנה.

הקולנוע של אפרים קישון

מרצה: יאיר רוה
קישון נחשב לאחד מן המצליחים שבקולנוענים הישראלים - למרות שביים רק חמישה סרטים ישראלים באורך מלא. במסגרת זו ננסה להכיר מקרוב את יצירתו וסוד...המשך >

הקלטת שטח

קורס המשך לקורס הקלטה משנה א שבו ילמדו בצורה מתקדמת יותר עקרונות ההקלטה על הסט העלילתי והתיעודי ושימוש בציוד הקלטה מתקדם כמו גם עבודת איש...המשך >

ז'אנרים בקולנוע

הקורס בא לבדוק את מגוון הסוגות שקיימים בקולנוע, תוך בחינה של השאלה מה הופך קבוצת סרטים לז'אנר, ועל ידי התמקדות וניתוח של כמה ז'אנרים...המשך >

יומן

מרצה: רות ולק
בקורס זה כל תלמיד יצלם יומן אישי, כאשר את המילה הכתובה מחליפה המצלמה. דרך צפייה ולימוד של המאסטרים הגדולים (ובראשם דוד פרלוב ז"ל) וביומנים...המשך >

כתיבה קומית אישית

מרצה: רמי פרג
כתיבה קומית היא דבר מפחיד ומלחיץ, כי עליה להביא לתוצאה: להצחיק. בנוסף, אין כשלון מביך יותר מבדיחה שלא מצליחה להצחיק. אז איך מתגברים על כל...המשך >

סוגיות בצילום

הבנה ויישום של מנגנוני השפה בז'אנרים השונים, לימוד ותרגול של הקשר בין טכניקה, שפה ומסר צילומי, הכלים הללו ילמדו תוך דגש על המשמעות הקריטית...המשך >

עיצוב פסקול

המוסיקה לובשת ופושטת צורה זה אלפי שנים. לכל מוסיקה סיפור משלה. במסגרת הקורס מאזינים הסטודנטים ליצירות מסגנונות מוסיקליים שונים, מתוך מגמה...המשך >

עריכה ב

מרצה: ציפי רז
כהמשך ליסודות העריכה שנקנו בשנה א', עוסקת הסדנה בשלבים מתקדמים של העריכה הלא-ליניארית. הסדנה מקנה לתלמיד מיומנויות מקצועיות בעריכת סרטים...המשך >

צילום דוקומנטרי ב

הקורס יתמקד בצד היצירתי של צילום סרט תיעודי החל מהמורכבויות הכרוכות בצילומי שטח דרך מגוון של גישות וסגנונות צילום, עבודת במאי-צלם-צוות וכלה...המשך >

צילום ותאורה - סדנאות

שיעור הממשיך את השיעור של סמסטר א', תוך דגש על תהליך הפרה פרודקשן והעבודה עם הבמאי. בקורס זה תיבחן עבודת הצלם ביחס לתסריט, בשיתוף הפעולה עם...המשך >

צילום ותאורה ס"א

בקורס נלמד שיטות צילום ותאורה מתקדמות יותר, העמדת פריים והעמדת תאורה, עבודה של צלם מול במאי, ניהול סט ביום ובלילה, וכל זאת בסדנאות ועבודה...המשך >

קול הסיפור

סדנה של לימוד משותף, שיח וכתיבה בהשראת הסיפור החסידי

קולנוע עכשווי

מרצה: עמרי לוי
בין הסרטים המוצגים: "ימים נוראים" (ישראל 2019), "אורי זוהר חוזר" (ישראל 2018) ועוד

תולדות הקולנוע ב

הקורס עוסק בעיקר בקולנוע האירופי והאמריקני. במהלך הקורס מושם דגש על זרמים הפועלים בתעשייה המרכזית ובשוליה, המשפיעים על השפה הקולנועית...המשך >

תולדות הקולנוע הישראלי

מרצה: יאיר רוה
אין הווה בלי עבר. הקורס יסקור אבני דרך בהתפתחות הקולנוע הישראלי במשך חמשת העשורים האחרונים תוך צפייה בסרטים ובקטעים מסרטים. שאלות שיידונו...המשך >

תסריט לוקיישן ס"א

סדנת למידה המהווה חלק מתהליך התמודדות של כותב ובימאי עם בחירת מקום ההתרחשות עבור הדרמה והסיפור אותו הוא מנסה לספר. נתייחס להיבטים שונים של...המשך >

תסריט לוקיישן ס"ב

מרצה: מתן יאיר
בהתבסס על התסריטים והתרגילים שנכתבו בסמסטר א', סדנא זו מתמקדת בכתיבה של סרט סוף השנה תוך התמקדות בחלל ובאתר הצילומים (הלוקיישן) כמנוף...המשך >

שנה ג'

אופני שימוש במוזיקה במדיום הקולנועי

במהלך הקורס נבחן את משמעות התמה המוזיקלית, אפקט כניסת ויציאת הקיו מוזיקלי, הקשר העמוק שבין מוזיקה למעמקי הנפש של הגיבור הקולנועי, הכוח...המשך >

אפטר-אפקטס

הסמסטר השני מיועד לתלמידים המעוניינים להרחיב ולהעמיק בעבודת האפקטים הויזואליים. נקיים מספר סדנאות מעשיות המשלבות צילום ועבודת מחשב שיציגו...המשך >

אפקטים ויזואליים לבמאים

מטרת הקורס להרחיב את האפשרויות הקולנועיות והמרחב הויזואלי של המשתתפים ולתת בסיס לתכנון ויישום של אפקטים ויזואליים בסרטי הגמר העלילתיים...המשך >

במאים של במאים

מרצה: יאיר רוה
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על הציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק...המשך >

הדרכת שחקנים ג

מרצה: נבו קמחי
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור...המשך >

הנרטיב היהודי

מרצה: ג'קי לוי
האם יש תוכן מסויים האופייני לסיפורים יהודיים ?? מבנה ? איזו תימה או לקח חינוכי ?? טכניקת סיפור יהודית ?? אנחנו יודעים איך מוצגת דמות של...המשך >

הסרט הקצר

ניתוח פורמט הסרט הקצר על מרכיביו השונים ומאפייניו כצורת אמנות ייחודית, תוך צפייה וניתוח דיאלקטי של מיטב הסרטים הקצרים מהארץ ומהעולם. כל...המשך >

הקולנוע של אפרים קישון

מרצה: יאיר רוה
קישון נחשב לאחד מן המצליחים שבקולנוענים הישראלים - למרות שביים רק חמישה סרטים ישראלים באורך מלא. במסגרת זו ננסה להכיר מקרוב את יצירתו וסוד...המשך >

וידאו קליפים

בקורס נלמד את העקרונות העומדים מאחורי יצירת הוידאו קליפים. סטודנטים לקולנוע מוכשרים לומדים כיצד לייצר סרטים וסדרות. בעזרת מספר כלים פשוטים...המשך >

זהות יהודית בקולנוע האמריקאי והישראלי

סטיבן שפילברג, וודי אלן, האחים כהן ועוד יוצרים בולטים רבים בהוליווד הם יהודים. דרך צפייה וניתוח של יצירותיהם נבחן כיצד הנראטיב היהודי האישי...המשך >

כתיבת סרט הגמר

מרצה: עמרי לוי
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של...המשך >

מעשה במי - מאחורי הקלעים של סיפורי חסידים

סיפורי חסידים מתאפיינים בשילוב נדיר של פשטות ביחד עם עומק נפשי ורוחני. בסדרת מפגשינו לאורך הסמסטר הראשון ננסה לפתוח צוהר אל רבדים נסתרים של...המשך >

סדנת סרט הגמר

בקורס זה נעבור על תסריטי הגמר ונכין אותם להפקה דרך סדנאות בימוי מעשיות (בשיתוף המורה לצילום) ודרך מעבר על נקודות מרכזיות ובהן: התסריט,...המשך >

סדנת צילום ותאורה מעשית

מרצה: אבי קורן
ההחלטה הראשונה שאנחנו מקבלים בתחילתו של יום צילום, היא איפה נעמיד מצלמה, מהיכן נרצה לתת לצופה להתבונן בסיפור שנספר לו. גם אם השאלה נשאלה...המשך >

עיצוב אמנותי

מה המשמעות העיצוב האמנותי וכיצד התפאורה והאביזרים בסרט יכולים"לספר סיפור" אודות הדמויות? בסדנה מעשית זו נלמד מה המשמעות העמוקה של עיצוב...המשך >

עריכה מעשית

בסרט טוב אין קאטים סתמיים, כל קאט נושא בתוכו את תמציתו של הסרט כולו. במהלך הקורס נדון בתפקידו היצירתי של העורך, במערכת היחסים העדינה בינו...המשך >

עריכת טריילרים

הקורס יתמקד בפרומואים מעולם הטלוויזיה ובטריילרים מעולם הקולנוע בארץ ובעולם. במהלך הקורס יוצגו טריילרים ופרומואים מז'אנרים שונים, ומסוגים...המשך >

פרוייקט דוקומנטרי

מרצה: רות ולק
אחרי שהתנסו בתרגילים קצרים בשנה א',ובימוי סרט עומק בסוף שנה ב', סדנא זו מלווה את התלמידים המביימים את סרט הגמר הדוקומנטרי שלהם החל משלב...המשך >

קולנוע עכשווי

מרצה: עמרי לוי
בין הסרטים המוצגים: "ימים נוראים" (ישראל 2019), "אורי זוהר חוזר" (ישראל 2018) ועוד

תולדות הקולנוע ג

בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי...המשך >

תסריט הגמר

שיכתוב התסריט כפי שנכתב בסמסטר א' ובדיקת איכויותיו הדרמטיות, בליווי ועדות תסריט, עד להגעה לתסריט מוכן להפקה.

שנה ד'

הקולנוע של אפרים קישון

מרצה: יאיר רוה
קישון נחשב לאחד מן המצליחים שבקולנוענים הישראלים - למרות שביים רק חמישה סרטים ישראלים באורך מלא. במסגרת זו ננסה להכיר מקרוב את יצירתו וסוד...המשך >

ליהוק ופרה פרודקשן לסרטי הגמר

קורס מעשי שבו ידונו וילמדו נקודות מרכזיות בהכנות לצילומים: פירוק התסריט, ברייקדאון, ליהוק, אודישנים, ניהול לוח הזמנים של ההפקה ועוד - דרך...המשך >

מהמילה הכתובה לפריים המצולם - כתיבת שוטינג

המעבר מתסריט לתכנון צילומים כרוך בבניית גשרים ובמילוי פערים שבין המלה הכתובה לפריים המצולם. המתח בין טקסט לתמונה נמצא בגרעין הדיאלקטי של...המשך >

עריכה מעשית

בסרט טוב אין קאטים סתמיים, כל קאט נושא בתוכו את תמציתו של הסרט כולו. במהלך הקורס נדון בתפקידו היצירתי של העורך, במערכת היחסים העדינה בינו...המשך >

קולנוע עכשווי

מרצה: עמרי לוי
בין הסרטים המוצגים: "ימים נוראים" (ישראל 2019), "אורי זוהר חוזר" (ישראל 2018) ועוד

תקשורת חזותית

הקורס יעסוק בפיתוח אפשרויות המבע החזותיים שמעבר לטקסט התסריט, הבנה מעמיקה של צבע ובחירות צבעוניות, שימוש באימג'ים המעבירים את הסאבטקסט...המשך >