במהלך הקורס נבחן את משמעות התמה המוזיקלית, אפקט כניסת ויציאת הקיו מוזיקלי, הקשר העמוק שבין מוזיקה למעמקי הנפש של הגיבור הקולנועי, הכוח הדרמטי\קומי של מוזיקה שעובדת נגד תמונה, הפקת מוזיקה מצולמת...המשך >
במהלך הקורס נבחן את משמעות התמה המוזיקלית, אפקט כניסת ויציאת הקיו מוזיקלי, הקשר העמוק שבין מוזיקה למעמקי הנפש של הגיבור הקולנועי, הכוח הדרמטי\קומי של מוזיקה שעובדת נגד תמונה, הפקת מוזיקה מצולמת...המשך >
במהלך הקורס נבחן את משמעות התמה המוזיקלית, אפקט כניסת ויציאת הקיו מוזיקלי, הקשר העמוק שבין מוזיקה למעמקי הנפש של הגיבור הקולנועי, הכוח הדרמטי\קומי של מוזיקה שעובדת נגד תמונה, הפקת מוזיקה מצולמת...המשך >
במהלך הקורס נבחן את משמעות התמה המוזיקלית, אפקט כניסת ויציאת הקיו מוזיקלי, הקשר העמוק שבין מוזיקה למעמקי הנפש של הגיבור הקולנועי, הכוח הדרמטי\קומי של מוזיקה שעובדת נגד תמונה, הפקת מוזיקה מצולמת...המשך >
במהלך הקורס נבחן את משמעות התמה המוזיקלית, אפקט כניסת ויציאת הקיו מוזיקלי, הקשר העמוק שבין מוזיקה למעמקי הנפש של הגיבור הקולנועי, הכוח הדרמטי\קומי של מוזיקה שעובדת נגד תמונה, הפקת מוזיקה מצולמת...המשך >
לא מספיק שהסיפור טוב, צריך לדעת גם איך לכתוב אותו. בקורס יבחנו כמה תסריטי מופת וינותח אופן כתיבתם והאופן שבו הסיפור נמסר בכלים תסריטאים אל הקורא/צופה.המשך >
הקורס מיועד לתלמידים המעוניינים להרחיב ולהעמיק בעבודת האפקטים הויזואליים. נקיים מספר סדנאות מעשיות המשלבות צילום ועבודת מחשב משלב התכנון ועד לתיקוני הצבע ויעשירו בטכניקות ושיטות עבודה על הסט ומול...המשך >
הקורס מיועד לתלמידים המעוניינים להרחיב ולהעמיק בעבודת האפקטים הויזואליים. נקיים מספר סדנאות מעשיות המשלבות צילום ועבודת מחשב משלב התכנון ועד לתיקוני הצבע ויעשירו בטכניקות ושיטות עבודה על הסט ומול...המשך >
הקורס מיועד לתלמידים המעוניינים להרחיב ולהעמיק בעבודת האפקטים הויזואליים. נקיים מספר סדנאות מעשיות המשלבות צילום ועבודת מחשב משלב התכנון ועד לתיקוני הצבע ויעשירו בטכניקות ושיטות עבודה על הסט ומול...המשך >
הסמסטר השני מיועד לתלמידים המעוניינים להרחיב ולהעמיק בעבודת האפקטים הויזואליים. נקיים מספר סדנאות מעשיות המשלבות צילום ועבודת מחשב שיציגו את הנחיצות בידע שצברנו בסמסטר הראשון משלב התכנון ועד לתיקוני...המשך >
הקורס מיועד לתלמידים המעוניינים להרחיב ולהעמיק בעבודת האפקטים הויזואליים. נקיים מספר סדנאות מעשיות המשלבות צילום ועבודת מחשב משלב התכנון ועד לתיקוני הצבע ויעשירו בטכניקות ושיטות עבודה על הסט ומול...המשך >
הקורס מיועד לבמאים צלמים ועורכים המעוניינים להעשיר את המציאות הקולונעית המצולמת. במהלך הקורס נבחן את עבודת הבמאי וצוותו משלב הרעיון והאפשרויות לביצוע דרך הפרויזואליזציה, הצילומים ועל לשלב הפוסט. נכיר...המשך >
הקורס מיועד לבמאים צלמים ועורכים המעוניינים להעשיר את המציאות הקולונעית המצולמת. במהלך הקורס נבחן את עבודת הבמאי וצוותו משלב הרעיון והאפשרויות לביצוע דרך הפרויזואליזציה, הצילומים ועל לשלב הפוסט. נכיר...המשך >
הקורס מיועד לבמאים צלמים ועורכים המעוניינים להעשיר את המציאות הקולונעית המצולמת. במהלך הקורס נבחן את עבודת הבמאי וצוותו משלב הרעיון והאפשרויות לביצוע דרך הפרויזואליזציה, הצילומים ועל לשלב הפוסט. נכיר...המשך >
מטרת הקורס להרחיב את האפשרויות הקולנועיות והמרחב הויזואלי של המשתתפים ולתת בסיס לתכנון ויישום של אפקטים ויזואליים בסרטי הגמר העלילתיים והדוקומנטריים. הקורס מיועד לבימאים, צלמים, עורכים וכמובן מי...המשך >
הקורס מיועד לבמאים צלמים ועורכים המעוניינים להעשיר את המציאות הקולונעית המצולמת. במהלך הקורס נבחן את עבודת הבמאי וצוותו משלב הרעיון והאפשרויות לביצוע דרך הפרויזואליזציה, הצילומים ועל לשלב הפוסט. נכיר...המשך >
מטרת הקורס להרחיב את האפשרויות הקולנועיות והמרחב הויזואלי של המשתתפים ולתת בסיס לתכנון ויישום של אפקטים ויזואליים בסרטי הגמר העלילתיים והדוקומנטריים. הקורס מיועד לבימאים, צלמים, עורכים וכמובן מי...המשך >
שיעור המשך לשיעור משנה ב'. השנה תהיה התמקדות גדולה יותר במלחינים שונים, בסוגי פס קול שונים לקולנוע, בתוכנת מחשב לעיבוד פס קול, ובחניכה וליווי של כתיבת המוזיקה לפרויקטים שונים של התלמידים.המשך >
במהלך הקורס נבחן את משמעות התמה המוזיקלית, אפקט כניסת ויציאת הקיו מוזיקלי, הקשר העמוק שבין מוזיקה למעמקי הנפש של הגיבור הקולנועי, הכוח הדרמטי\קומי של מוזיקה שעובדת נגד תמונה, הפקת מוזיקה מצולמת...המשך >
שיעור המשך לשיעור משנה ב'. השנה תהיה התמקדות גדולה יותר במלחינים שונים, בסוגי פס קול שונים לקולנוע, בתוכנת מחשב לעיבוד פס קול, ובחניכה וליווי של כתיבת המוזיקה לפרויקטים שונים של התלמידים.המשך >
בקורס זה נעבור על תסריטי הגמר ונכין אותם להפקה דרך סדנאות בימוי מעשיות (בשיתוף המורה לצילום) ודרך מעבר על נקודות מרכזיות ובהן: התסריט, ליהוק, בחירת אתרי צילום, כתיבת שוטינג, חזרות עם שחקנים ועוד...המשך >
לאחר שבשנה ב' רכש כל תלמיד את המיומנות הבסיסית ואת הכלים המקצועיים לבימוי סרט קצר עלילתי, סדנה זו היא בעלת פורמאט קבוצתי, שבמסגרתה מביימים הסטודנטים סצנה מורכבת, בהשתתפות חמישה שחקנים בשני אתרי צילום...המשך >
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על התציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק טאטי, אנדריי טרקובסקי ועוד וננסה להבין מדוע הם כה משפיעים עד...המשך >
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על הציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק טאטי, אנדריי טרקובסקי ועוד, וננסה להבין מדוע הם כה משפיעים עד...המשך >
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על הציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק טאטי, אנדריי טרקובסקי ועוד, וננסה להבין מדוע הם כה משפיעים עד...המשך >
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על הציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק טאטי, אנדריי טרקובסקי ועוד, וננסה להבין מדוע הם כה משפיעים עד...המשך >
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על הציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק טאטי, אנדריי טרקובסקי ועוד, וננסה להבין מדוע הם כה משפיעים עד...המשך >
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על הציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק טאטי, אנדריי טרקובסקי ועוד, וננסה להבין מדוע הם כה משפיעים עד...המשך >
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על הציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק טאטי, אנדריי טרקובסקי ועוד, וננסה להבין מדוע הם כה משפיעים עד...המשך >
ישנם במאים שעיקר השפעתם היתה לא על הציבור הרחב, אלא דווקא על עמיתיהם וממשיכי דרכם בעולם הקולנוע. בקורס זה נסקור כמה מבמאים אלו כגון ז'ק טאטי, אנדריי טרקובסקי ועוד, וננסה להבין מדוע הם כה משפיעים עד...המשך >
המציאות הישראלית מייצרת אינספור סיפורים מצוינים. למרות זאת, ובשונה מהמגמה שמתרחשת בשנים האחרונות בקולנוע העלילתי העולמי, היוצרים הישראליים ממעטים ליצור יצירות קולנועיות המבוססות על סיפורים אמיתיים...המשך >
המציאות הישראלית מייצרת אינספור סיפורים מצוינים. למרות זאת, ובשונה מהמגמה שמתרחשת בשנים האחרונות בקולנוע העלילתי העולמי, היוצרים הישראליים ממעטים ליצור יצירות קולנועיות המבוססות על סיפורים אמיתיים...המשך >
המציאות הישראלית מייצרת אינספור סיפורים מצוינים. למרות זאת, ובשונה מהמגמה שמתרחשת בשנים האחרונות בקולנוע העלילתי העולמי, היוצרים הישראליים ממעטים ליצור יצירות קולנועיות המבוססות על סיפורים אמיתיים...המשך >
סרט הקולנוע הראשון, אותו ביימו האחים לומייר בשנת 1895, היה דווקא תיעודי. מאז הלך והתפתח הז'אנר הדוקומנטרי בשפה משלו. הטלוויזיה, אשר הביאה את החדשות בשידור חי לבתי הצופים, שינתה את תפקידו ואת שפתו של...המשך >
הגיבור הקולנועי הוא הסל שבו היוצר מרכז את כל הביצים. ליהוק שגוי של גיבור בסרט תיעודי ובנייה לא נכונה של גיבור בסרט עלילתי לא יאפשרו ליצירה להתרומם. יוצר הסרט חייב להיות משוכנע שהכתפיים של הגיבור שלו...המשך >
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור תתורגל עבודה מעשית עם שחקנים מקצועיים. טיפ לבמאי המתחיל:...המשך >
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור תתורגל עבודה מעשית עם שחקנים מקצועיים. טיפ לבמאי המתחיל:...המשך >
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור תתורגל עבודה מעשית עם שחקנים מקצועיים. טיפ לבמאי המתחיל:...המשך >
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור תתורגל עבודה מעשית עם שחקנים מקצועיים.המשך >
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור תתורגל עבודה מעשית עם שחקנים מקצועיים. טיפ לבמאי המתחיל:...המשך >
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור תתורגל עבודה מעשית עם שחקנים מקצועיים. טיפ לבמאי המתחיל:...המשך >
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור תתורגל עבודה מעשית עם שחקנים מקצועיים. טיפ לבמאי המתחיל:...המשך >
בקורס נלמד כיצד ניתן לעצב דמות ייחודית אך עם זאת מוכרת, ברורה אך לא סטריוטיפית, וזאת תוך שימוש בשחקן עצמו ובכלים שהוא מביא עימו. בכל שיעור תתורגל עבודה מעשית עם שחקנים מקצועיים. טיפ לבמאי המתחיל:...המשך >
האם יש תוכן מסויים האופייני לסיפורים יהודיים ?? מבנה ? איזו תימה או לקח חינוכי ?? טכניקת סיפור יהודית ?? אנחנו יודעים איך מוצגת דמות של יהודי או יהודיה בקולנוע האמריקאי, או האירופי למשל. איך הסיפור...המשך >
האם יש תוכן מסויים האופייני לסיפורים יהודיים ?? מבנה ? איזו תימה או לקח חינוכי ?? טכניקת סיפור יהודית ?? אנחנו יודעים איך מוצגת דמות של יהודי או יהודיה בקולנוע האמריקאי, או האירופי למשל. איך הסיפור...המשך >
ניתוח פורמט הסרט הקצר על מרכיביו השונים ומאפייניו כצורת אמנות ייחודית, תוך צפייה וניתוח דיאלקטי של מיטב הסרטים הקצרים מהארץ ומהעולם. כל שיעור יתמקד בתמה קולנועית מרכזית, מתוך כוונה לייצר צפייה...המשך >
ניתוח פורמט הסרט הקצר על מרכיביו השונים ומאפייניו כצורת אמנות ייחודית, תוך צפייה וניתוח דיאלקטי של מיטב הסרטים הקצרים מהארץ ומהעולם. כל שיעור יתמקד בתמה קולנועית מרכזית, מתוך כוונה לייצר צפייה...המשך >
ניתוח פורמט הסרט הקצר על מרכיביו השונים ומאפייניו כצורת אמנות ייחודית, תוך צפייה וניתוח דיאלקטי של מיטב הסרטים הקצרים מהארץ ומהעולם. כל שיעור יתמקד בתמה קולנועית מרכזית, מתוך כוונה לייצר צפייה...המשך >
ניתוח פורמט הסרט הקצר על מרכיביו השונים ומאפייניו כצורת אמנות ייחודית, תוך צפייה וניתוח דיאלקטי של מיטב הסרטים הקצרים מהארץ ומהעולם. כל שיעור יתמקד בתמה קולנועית מרכזית, מתוך כוונה לייצר צפייה...המשך >
ניתוח פורמט הסרט הקצר על מרכיביו השונים ומאפייניו כצורת אמנות ייחודית, תוך צפייה וניתוח דיאלקטי של מיטב הסרטים הקצרים מהארץ ומהעולם. כל שיעור יתמקד בתמה קולנועית מרכזית, מתוך כוונה לייצר צפייה...המשך >
ניתוח פורמט הסרט הקצר על מרכיביו השונים ומאפייניו כצורת אמנות ייחודית, תוך צפייה וניתוח דיאלקטי של מיטב הסרטים הקצרים מהארץ ומהעולם. כל שיעור יתמקד בתמה קולנועית מרכזית, מתוך כוונה לייצר צפייה...המשך >
לקראת הפקת סרטי הגמר, עוסקת הסדנה בעבודתו של המפיק, החל משלב גיבוש הרעיון ועד ליציאת הסרט לאקרנים: התמודדות עם מגבלות תקציביות, עמידה בלוחות זמנים, גיוס חסויות ותקציבים מגופים פרטיים ומקרנות,...המשך >
לקראת הפקת סרטי הגמר, עוסקת הסדנה בעבודתו של המפיק, החל משלב גיבוש הרעיון ועד ליציאת הסרט לאקרנים: התמודדות עם מגבלות תקציביות, עמידה בלוחות זמנים, גיוס חסויות ותקציבים מגופים פרטיים ומקרנות,...המשך >
לקראת הפקת סרטי הגמר, עוסקת הסדנה בעבודתו של המפיק, החל משלב גיבוש הרעיון ועד ליציאת הסרט לאקרנים: התמודדות עם מגבלות תקציביות, עמידה בלוחות זמנים, גיוס חסויות ותקציבים מגופים פרטיים ומקרנות,...המשך >
לקראת הפקת סרטי הגמר, עוסקת הסדנה בעבודתו של המפיק, החל משלב גיבוש הרעיון ועד ליציאת הסרט לאקרנים: התמודדות עם מגבלות תקציביות, עמידה בלוחות זמנים, גיוס חסויות ותקציבים מגופים פרטיים ומקרנות,...המשך >
לקראת הפקת סרטי הגמר, עוסקת הסדנה בעבודתו של המפיק, החל משלב גיבוש הרעיון ועד ליציאת הסרט לאקרנים: התמודדות עם מגבלות תקציביות, עמידה בלוחות זמנים, גיוס חסויות ותקציבים מגופים פרטיים ומקרנות,...המשך >
לקראת הפקת סרטי הגמר, עוסקת הסדנה בעבודתו של המפיק, החל משלב גיבוש הרעיון ועד ליציאת הסרט לאקרנים: התמודדות עם מגבלות תקציביות, עמידה בלוחות זמנים, גיוס חסויות ותקציבים מגופים פרטיים ומקרנות,...המשך >
קורס שבו הכוח המניע הוא לאו דווקא זה הנראטיבי אלא הויזואלי והתנועתי. קורס זה פותח פתח עבור התלמידים לחשיבה משוחררת ואבסטרקטית יותר שבמרכזה לא חייב לעמוד בהכרח סיפור או נראטיב מוסדר אלא רעיון, רגש או...המשך >
בקורס נלמד את העקרונות העומדים מאחורי יצירת הוידאו קליפים. סטודנטים לקולנוע מוכשרים לומדים כיצד לייצר סרטים וסדרות. בעזרת מספר כלים פשוטים הם יוכלו להסב כשרונות אלו לטובת יצירת סרטוני וידאו קצרים,...המשך >
בקורס נלמד את העקרונות העומדים מאחורי יצירת הוידאו קליפים. סטודנטים לקולנוע מוכשרים לומדים כיצד לייצר סרטים וסדרות. בעזרת מספר כלים פשוטים הם יוכלו להסב כשרונות אלו לטובת יצירת סרטוני וידאו קצרים,...המשך >
בקורס נלמד את העקרונות העומדים מאחורי יצירת הוידאו קליפים. סטודנטים לקולנוע מוכשרים לומדים כיצד לייצר סרטים וסדרות. בעזרת מספר כלים פשוטים הם יוכלו להסב כשרונות אלו לטובת יצירת סרטוני וידאו קצרים,...המשך >
בקורס נלמד את העקרונות העומדים מאחורי יצירת הוידאו קליפים. סטודנטים לקולנוע מוכשרים לומדים כיצד לייצר סרטים וסדרות. בעזרת מספר כלים פשוטים הם יוכלו להסב כשרונות אלו לטובת יצירת סרטוני וידאו קצרים,...המשך >
סטיבן שפילברג, וודי אלן, האחים כהן ועוד יוצרים בולטים רבים בהוליווד הם יהודים. דרך צפייה וניתוח של יצירותיהם נבחן כיצד הנראטיב היהודי האישי של כל אחד מהם בא לידי ביטוי (או שמא לא) ביצירותיהם, וכיצד...המשך >
סטיבן שפילברג, וודי אלן, האחים כהן ועוד יוצרים בולטים רבים בהוליווד הם יהודים. דרך צפייה וניתוח של יצירותיהם נבחן כיצד הנראטיב היהודי האישי של כל אחד מהם בא לידי ביטוי (או שמא לא) ביצירותיהם, וכיצד...המשך >
סטיבן שפילברג, וודי אלן, האחים כהן ועוד יוצרים בולטים רבים בהוליווד הם יהודים. דרך צפייה וניתוח של יצירותיהם נבחן כיצד הנראטיב היהודי האישי של כל אחד מהם בא לידי ביטוי (או שמא לא) ביצירותיהם, וכיצד...המשך >
תרבויות שונות, עמים שונים ודתות שונות מוצאות דרכים ייחודיות להביא את זהותם אל מסך הקולנוע. בקורס זה נעבור מסע דרך תרבויות, דתות, עמים ונופים שונים ונבחן כיצד גם עולם פרטי ואינטימי עם חוקיות משלו...המשך >
בקורס נלמד על התפתחות סדרות הרשת בישראל בשנים האחרונות ונתנסה בתנליך יצירתי של פיתוח ותחקיר רעיון מקורי לסדרת רשת. המטרה להגיע בסוף הסימסטר להצעה כתובה וחומרים מצולמים לסדרת רשת. העלאת קבצים...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
מתי עלילה הופכת לסיפור ומדוע מרבית הסיפורים נעלמים בתהום הנשייה ואחרים נשארים נצחיים? מה הופך גיבור לגיבור וממה גיבורים בורחים? האם האירוע המחולל יכול להקדים את האקספוזיציה? כיצד מתמודדים עם חלומות...המשך >
סיפורי חסידים מתאפיינים בשילוב נדיר של פשטות ביחד עם עומק נפשי ורוחני. בסדרת מפגשינו לאורך הסמסטר הראשון ננסה לפתוח צוהר אל רבדים נסתרים של האגדה החסידית, ובמקביל נשמור גם על קשר-עין עם המציאות...המשך >
סיפורי חסידים מתאפיינים בשילוב נדיר של פשטות ביחד עם עומק נפשי ורוחני. בסדרת מפגשינו לאורך הסמסטר הראשון ננסה לפתוח צוהר אל רבדים נסתרים של האגדה החסידית, ובמקביל נשמור גם על קשר-עין עם המציאות...המשך >
סיפורי חסידים מתאפיינים בשילוב נדיר של פשטות ביחד עם עומק נפשי ורוחני. בסדרת מפגשינו לאורך הסמסטר הראשון ננסה לפתוח צוהר אל רבדים נסתרים של האגדה החסידית, ובמקביל נשמור גם על קשר-עין עם המציאות...המשך >
סיפורי חסידים מתאפיינים בשילוב נדיר של פשטות ביחד עם עומק נפשי ורוחני. בסדרת מפגשינו לאורך הסמסטר הראשון ננסה לפתוח צוהר אל רבדים נסתרים של האגדה החסידית, ובמקביל נשמור גם על קשר-עין עם המציאות...המשך >
סיפורי חסידים מתאפיינים בשילוב נדיר של פשטות ביחד עם עומק נפשי ורוחני. בסדרת מפגשינו לאורך הסמסטר הראשון ננסה לפתוח צוהר אל רבדים נסתרים של האגדה החסידית, ובמקביל נשמור גם על קשר-עין עם המציאות...המשך >
מה הופך סרט ליצירה קאנונית קלאסית? אילו אמצעים קולנועיים מתבלטים וכיצד הם מגובשים לנגיעות יצירתיות מבריקות? סצנות מיצירות מופת ינותחו בדגש על הרקע החברתי והתקופתי של הסרט ויצירות קולנועיות נוספות...המשך >
מטרת הקורס היא להתנסות בעריכה בהיקף שטרם נחשפנו אליו בשנים א'-ב', כדי להגיע בעלי נסיון ומצויידים בידע ובפתרונות חדשים, לעריכת סרט הגמר. קישור להעלאת קבצים לדרופבוקס: https://www.dropbox.com/request/...המשך >
מטרת הקורס היא להתנסות בעריכה בהיקף שטרם נחשפנו אליו בשנים א'-ב', כדי להגיע בעלי נסיון ומצויידים בידע ובפתרונות חדשים, לעריכת סרט הגמר. קישור להעלאת קבצים לדרופבוקס: https://www.dropbox.com/request/...המשך >
מטרת הסדנאות היא הרחבה והעמקה של הידע הטכני והמעשי בצילום, תוך התנסות בסוגי ציוד שונים ובטכניקות ושיטות עבודה, שישכללו את יכולת ההבעה הקולנועית של התלמידים. בנוסף לנושאים שיוגדרו לכל סדנא נטפל גם...המשך >
מטרת הסדנאות היא הרחבה והעמקה של הידע הטכני והמעשי בצילום, תוך התנסות בסוגי ציוד שונים ובטכניקות ושיטות עבודה, שישכללו את יכולת ההבעה הקולנועית של התלמידים. בנוסף לנושאים שיוגדרו לכל סדנא נטפל גם...המשך >
מטרת הסדנאות היא הרחבה והעמקה של הידע הטכני והמעשי בצילום, תוך התנסות בסוגי ציוד שונים ובטכניקות ושיטות עבודה, שישכללו את יכולת ההבעה הקולנועית של התלמידים. בנוסף לנושאים שיוגדרו לכל סדנא נטפל גם...המשך >
מטרת הסדנאות היא הרחבה והעמקה של הידע הטכני והמעשי בצילום, תוך התנסות בסוגי ציוד שונים ובטכניקות ושיטות עבודה, שישכללו את יכולת ההבעה הקולנועית של התלמידים. בנוסף לנושאים שיוגדרו לכל סדנא נטפל גם...המשך >
בקורס זה נעבור על תסריטי הגמר ונכין אותם להפקה דרך סדנאות בימוי מעשיות (בשיתוף המורה לצילום) ודרך מעבר על נקודות מרכזיות ובהן: התסריט, ליהוק, בחירת אתרי צילום, כתיבת שוטינג, חזרות עם שחקנים ועוד.המשך >
בקורס זה נעבור על תסריטי הגמר ונכין אותם להפקה דרך סדנאות בימוי מעשיות (בשיתוף המורה לצילום) ודרך מעבר על נקודות מרכזיות ובהן: התסריט, ליהוק, בחירת אתרי צילום, כתיבת שוטינג, חזרות עם שחקנים ועוד.המשך >
בקורס זה נעבור על תסריטי הגמר ונכין אותם להפקה דרך סדנאות בימוי מעשיות (בשיתוף המורה לצילום) ודרך מעבר על נקודות מרכזיות ובהן: התסריט, ליהוק, בחירת אתרי צילום, כתיבת שוטינג, חזרות עם שחקנים ועוד.המשך >
בקורס זה נעבור על תסריטי הגמר ונכין אותם להפקה דרך סדנאות בימוי מעשיות (בשיתוף המורה לצילום) ודרך מעבר על נקודות מרכזיות ובהן: התסריט, ליהוק, בחירת אתרי צילום, כתיבת שוטינג, חזרות עם שחקנים ועוד.המשך >
בקורס זה נעבור על תסריטי הגמר ונכין אותם להפקה דרך סדנאות בימוי מעשיות (בשיתוף המורה לצילום) ודרך מעבר על נקודות מרכזיות ובהן: התסריט, ליהוק, בחירת אתרי צילום, כתיבת שוטינג, חזרות עם שחקנים ועוד.המשך >
בקורס זה נעבור על תסריטי הגמר ונכין אותם להפקה דרך סדנאות בימוי מעשיות (בשיתוף המורה לצילום) ודרך מעבר על נקודות מרכזיות ובהן: התסריט, ליהוק, בחירת אתרי צילום, כתיבת שוטינג, חזרות עם שחקנים ועוד.המשך >
ההחלטה הראשונה שאנחנו מקבלים בתחילתו של יום צילום, היא איפה נעמיד מצלמה, מהיכן נרצה לתת לצופה להתבונן בסיפור שנספר לו. גם אם השאלה נשאלה הרבה לפני יום הצילום, ברור לכולנו שהמצלמה היא הכלי המרכזי אתו...המשך >
ההחלטה הראשונה שאנחנו מקבלים בתחילתו של יום צילום, היא איפה נעמיד מצלמה, מהיכן נרצה לתת לצופה להתבונן בסיפור שנספר לו. גם אם השאלה נשאלה הרבה לפני יום הצילום, ברור לכולנו שהמצלמה היא הכלי המרכזי אתו...המשך >
ההחלטה הראשונה שאנחנו מקבלים בתחילתו של יום צילום, היא איפה נעמיד מצלמה, מהיכן נרצה לתת לצופה להתבונן בסיפור שנספר לו. גם אם השאלה נשאלה הרבה לפני יום הצילום, ברור לכולנו שהמצלמה היא הכלי המרכזי אתו...המשך >
ההחלטה הראשונה שאנחנו מקבלים בתחילתו של יום צילום, היא איפה נעמיד מצלמה, מהיכן נרצה לתת לצופה להתבונן בסיפור שנספר לו. גם אם השאלה נשאלה הרבה לפני יום הצילום, ברור לכולנו שהמצלמה היא הכלי המרכזי אתו...המשך >
היכן לשים את המצלמה? איך לצלם סיטואציה מסויימת ומדוע לצלם אותה דווקא כך? שיעור זה דן בכתיבת השוטינג סקריפט וכיצד ניתן לקחת את התסריט הכתוב ולהפוך אותו לרצף של תמונות. מהן הבחירות האסטתיות ואתיות שכל...המשך >
כל שנה ב"מעלה" נפתחת בשבוע לימודים לכלל תלמידי ביה"ס הנמשך חמישה ימים, ומורכב ממפגש עם יוצרים וסרטיהם, הרצאות עיוניות, וסדנאות מעשיות. בתשע"ז הוקרנו בין השאר "מעבר להרים ולגבעות" (+ הרצאת הבמאי ערן...המשך >
כל שנה ב"מעלה" נפתחת בשבוע לימודים לכלל תלמידי ביה"ס הנמשך חמישה ימים, ומורכב ממפגש עם יוצרים וסרטיהם, הרצאות עיוניות, וסדנאות מעשיות. בתשע"ז הוקרנו בין השאר "מעבר להרים ולגבעות" (+ הרצאת הבמאי ערן...המשך >
הקורס הוא מסע שמוביל לבסוף ליצירת סרטי גמר דוקומנטריים. שלבי המסע השונים כוללים ליבון רעיונות ראשונים ובחינת הפוטנציאל הדרמטי-קולנועי שלהם עד לבחירת נושא לסרט, תחקיר עומק, כתיבת סינופסיס, כתיבת הצהרת...המשך >
הקורס הוא מסע שמוביל לבסוף ליצירת סרטי גמר דוקומנטריים. שלבי המסע השונים כוללים ליבון רעיונות ראשונים ובחינת הפוטנציאל הדרמטי-קולנועי שלהם עד לבחירת נושא לסרט, תחקיר עומק, כתיבת סינופסיס, כתיבת הצהרת...המשך >
הקורס הוא מסע שמוביל לבסוף ליצירת סרטי גמר דוקומנטריים. שלבי המסע השונים כוללים ליבון רעיונות ראשונים ובחינת הפוטנציאל הדרמטי-קולנועי שלהם עד לבחירת נושא לסרט, תחקיר עומק, כתיבת סינופסיס, כתיבת הצהרת...המשך >
הקורס הוא מסע שמוביל לבסוף ליצירת סרטי גמר דוקומנטריים. שלבי המסע השונים כוללים ליבון רעיונות ראשונים ובחינת הפוטנציאל הדרמטי-קולנועי שלהם עד לבחירת נושא לסרט, תחקיר עומק, כתיבת סינופסיס, כתיבת הצהרת...המשך >
מה המשמעות העיצוב האמנותי וכיצד התפאורה והאביזרים בסרט יכולים"לספר סיפור" אודות הדמויות? בסדנה מעשית זו נלמד מה המשמעות העמוקה של עיצוב אמנותי וכיצד הוא אלמנט מרכזי ומהותי בעיצוב העולם של הסרט. במהלך...המשך >
מה המשמעות העיצוב האמנותי וכיצד התפאורה והאביזרים בסרט יכולים"לספר סיפור" אודות הדמויות? בסדנה מעשית זו נלמד מה המשמעות העמוקה של עיצוב אמנותי וכיצד הוא אלמנט מרכזי ומהותי בעיצוב העולם של הסרט. במהלך...המשך >
מה המשמעות העיצוב האמנותי וכיצד התפאורה והאביזרים בסרט יכולים"לספר סיפור" אודות הדמויות? בסדנה מעשית זו נלמד מה המשמעות העמוקה של עיצוב אמנותי וכיצד הוא אלמנט מרכזי ומהותי בעיצוב העולם של הסרט. במהלך...המשך >
מדוע אני עורך את סרטיי העלילתיים כסרטים תיעודיים ולהפך? מה הקשר בין שני סוגי סרטים אלו? בקורס זה נדון בעבודות שונות שערכתי תוך התייחסות לנקודות מרכזיות כמו: פתיחות וסיומים של סרטים, בניית הגיבור...המשך >
בסרט טוב אין קאטים סתמיים, כל קאט נושא בתוכו את תמציתו של הסרט כולו. במהלך הקורס נדון בתפקידו היצירתי של העורך, במערכת היחסים העדינה בינו ובין הבמאי ובכלים האומנותיים העומדים לרשותם מול הסרט שהולך...המשך >
מדוע אני עורך את סרטיי העלילתיים כסרטים תיעודיים ולהפך? מה הקשר בין שני סוגי סרטים אלו? בקורס זה נדון בעבודות שונות שערכתי תוך התייחסות לנקודות מרכזיות כמו: פתיחות וסיומים של סרטים, בניית הגיבור...המשך >
מדוע אני עורך את סרטיי העלילתיים כסרטים תיעודיים ולהפך? מה הקשר בין שני סוגי סרטים אלו? בקורס זה נדון בעבודות שונות שערכתי תוך התייחסות לנקודות מרכזיות כמו: פתיחות וסיומים של סרטים, בניית הגיבור...המשך >
הקורס יתמקד בפרומואים מעולם הטלוויזיה ובטריילרים מעולם הקולנוע בארץ ובעולם. במהלך הקורס יוצגו טריילרים ופרומואים מז'אנרים שונים, ומסוגים שונים- עלילתיים, תיעודיים, ערוכים, מצולמים, גרפיים וכו'. נכיר...המשך >
הקורס יתמקד בפרומואים מעולם הטלוויזיה ובטריילרים מעולם הקולנוע בארץ ובעולם. במהלך הקורס יוצגו טריילרים ופרומואים מז'אנרים שונים, ומסוגים שונים- עלילתיים, תיעודיים, ערוכים, מצולמים, גרפיים וכו'. נכיר...המשך >
הקורס יתמקד בפרומואים מעולם הטלוויזיה ובטריילרים מעולם הקולנוע בארץ ובעולם. במהלך הקורס יוצגו טריילרים ופרומואים מז'אנרים שונים, ומסוגים שונים- עלילתיים, תיעודיים, ערוכים, מצולמים, גרפיים וכו'. נכיר...המשך >
קורס זה עוסק בזיקה בין קולנוע לבין פילוסופיה. במוקד הדיון, הפילוסופיה והתרבות הפוסטמודרנית ובאופן ייצוגה בקולנוע הישראלי. הקורס יעמת בין האסטרטגיות המודרניסטיות והאוטופיות שנקטו הקולנוע והאָָמּנוּת...המשך >
אחרי שהתנסו בתרגילים קצרים בשנה א',ובימוי סרט עומק בסוף שנה ב', סדנא זו מלווה את התלמידים המביימים את סרט הגמר הדוקומנטרי שלהם החל משלב הרעיון, דרך התחקיר, עבור לתסריט, לצילומים, ואחר כך לעריכה...המשך >
אחרי שהתנסו בתרגילים קצרים בשנה א',ובימוי סרט עומק בסוף שנה ב', סדנא זו מלווה את התלמידים המביימים את סרט הגמר הדוקומנטרי שלהם החל משלב הרעיון, דרך התחקיר, עבור לתסריט, לצילומים, ואחר כך לעריכה...המשך >
אחרי שהתנסו בתרגילים קצרים בשנה א',ובימוי סרט עומק בסוף שנה ב', סדנא זו מלווה את התלמידים המביימים את סרט הגמר הדוקומנטרי שלהם החל משלב הרעיון, דרך התחקיר, עבור לתסריט, לצילומים, ואחר כך לעריכה...המשך >
אחרי שהתנסו בתרגילים קצרים בשנה א',ובימוי סרט עומק בסוף שנה ב', סדנא זו מלווה את התלמידים המביימים את סרט הגמר הדוקומנטרי שלהם החל משלב הרעיון, דרך התחקיר, עבור לתסריט, לצילומים, ואחר כך לעריכה...המשך >
אחרי שהתנסו בתרגילים קצרים בשנה א',ובימוי סרט עומק בסוף שנה ב', סדנא זו מלווה את התלמידים המביימים את סרט הגמר הדוקומנטרי שלהם החל משלב הרעיון, דרך התחקיר, עבור לתסריט, לצילומים, ואחר כך לעריכה...המשך >
אחרי שהתנסו בתרגילים קצרים בשנה א',ובימוי סרט עומק בסוף שנה ב', סדנא זו מלווה את התלמידים המביימים את סרט הגמר הדוקומנטרי שלהם החל משלב הרעיון, דרך התחקיר, עבור לתסריט, לצילומים, ואחר כך לעריכה...המשך >
מטרת הקורס היא להכין את התלמידים ליום שאחרי לימודיהם ולאפשרויות שילובם כיוצרים ואנשי מקצוע בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, ולייצר ארגז כלים שיעזור להם להתמודד עם העולם ״המפחיד״ שבחוץ. במקביל, הקורס ילווה...המשך >
סרט הקולנוע הראשון, אותו ביימו האחים לומייר בשנת 1895, היה דווקא תיעודי. מאז הלך והתפתח הז'אנר הדוקומנטרי בשפה משלו. הטלוויזיה, אשר הביאה את החדשות בשידור חי לבתי הצופים, שינתה את תפקידו ואת שפתו של...המשך >
סרט הקולנוע הראשון, אותו ביימו האחים לומייר בשנת 1895, היה דווקא תיעודי. מאז הלך והתפתח הז'אנר הדוקומנטרי בשפה משלו. הטלוויזיה, אשר הביאה את החדשות בשידור חי לבתי הצופים, שינתה את תפקידו ואת שפתו של...המשך >
קורס זה מציג בפני התלמידים בעיות עיקריות בצומת הפילוסופיה האומנות והתיאולוגיה ומתייחס לשאלות מפתח אודות ערכם של הקולנוע והספרות, חידות פילוסופיות אודות אופיה של השפה הספרותית, והשימושים המפתיעים...המשך >
הקורס מהווה קורס הכנה בסיסי לפיתוח אחת ממיומנויות היסוד הנדרשות לשלב הטרום-הפקה של סרט קולנוע. במהלכו מתוודעים התלמידים לסטוריבורד כמכשיר בסיסי ליצירת סרט קולנוע, ומתרגלים אותו תוך יישום מיומנויות...המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם. קישור להעלאת קבצים לדרופבוקס: https://www...המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם.המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם.המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם.המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם.המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם. קישור להעלאת קבצים לדרופבוקס: https://www...המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם.המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם.המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם.המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם.המשך >
בשנה זו נתמקד בגל החדש הצרפתי ותור הזהב של שנות השבעים בקולנוע האמריקאי ("הגל החדש" האמריקאי). ובנוסף נתעמק בהתפתחותו של הקולנוע הלאומי במדינות שונות בעולם.המשך >
הסדנה תעסוק במחשבות על כתיבה, בימוי ויצירה תוך התנסות בצפייה בסרטים, קריאה (סיפורת, כתבות מהעיתון, שירים ראיונות) וכתיבה. לשיעור יהיה גם צד שיתייחס לצדדים פרקטיים כמו הגשה לקרנות הקולנוע, הכנה לפיצ'...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
הסדנא המרכזית לכתיבת תסריט לסרט הגמר. במהלך השנה נבקר ונשכתב את התסריט, נבדוק את איכויותיו הדרמטיות, בליווי ועדות תסריט, עד להגעה לתסריט מוכן להפקה.המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >
סדנה יוצרת לכתיבת סרט הגמר תוך שימוש בחומרים וחוויות אישיים כמנוף לכתיבה, מציאת הקול הפנימי והייחודי של כל אחד מהכותבים, והבנה עמוקה של מסגרת הזמן והמקום של תסריט הגמר. בסיומו של הקורס וכסיכום שלו...המשך >