בית הספר לטלוויזיה לקולנוע ולאמנויות, ירושלים (ע“ר)

ב'

הנגשה

ממשק
התאם את הממשק להקל בתנאים שונים.
גודל הפונט
מציג את הדף בניגודיות גבוהה.
מציג את הדף בשחור לבן
יכול לסייע במתקשים לעבד תנועות מסך מהירות.

אדפטציות ספרותיות בעיני המצלמה

מתי עלילה הופכת לסיפור ומדוע מרבית הסיפורים נעלמים בתהום הנשייה ואחרים נשארים נצחיים? מה הופך גיבור לגיבור וממה גיבורים בורחים? האם האירוע המחולל יכול להקדים את האקספוזיציה? כיצד מתמודדים עם חלומות... המשך >

איך לקרוא תסריט

לא מספיק שהסיפור טוב, צריך לדעת גם איך לכתוב אותו. בקורס יבחנו כמה תסריטי מופת וינותח אופן כתיבתם והאופן שבו הסיפור נמסר בכלים תסריטאים אל הקורא/צופה.

איפה הסיפור

בקורס נחקור את המתח האמנותי המתקיים בין עלילה, דמות וז'אנר למיקום שבו הסיפור מתרחש. בכל שיעור נתרגל את עקרונות הדרמה התסריטאית מזווית המיקום הייחודית – על השפעותיה והשלכותיה. באמצעות כתיבה אינטנסיבית... המשך >

איפה הסיפור

בקורס נחקור את המתח האמנותי המתקיים בין עלילה, דמות וז'אנר למיקום שבו הסיפור מתרחש. בכל שיעור נתרגל את עקרונות הדרמה התסריטאית מזווית המיקום הייחודית – על השפעותיה והשלכותיה. באמצעות כתיבה אינטנסיבית... המשך >

בימוי דוקומנטרי - סרט מקום

הקורס הוא מסע שמוביל לבסוף ליצירת סרטים דוקומנטריים קצרים שמתרחשים במקום אחד. שלבי המסע השונים כוללים ליבון רעיונות ראשונים ובחינת הפוטנציאל הדרמטי- קולנועי שלהם עד לבחירת נושא לסרט, תחקיר עומק,... המשך >

בימוי דוקומנטרי ב

היכולת ליצור אחידות סגנונית לאורך יחידה תיעודית ארוכה, מצריכה פיתוח שפה וסגנון שיש בהם יכולת של התבוננות במציאות בדרך סיפורית, תוך אמירה ייחודית ליוצר התיעודי. במהלך הקורס התלמידים מצלמים מספר... המשך >

בימוי דוקומנטרי ב

היכולת ליצור אחידות סגנונית לאורך יחידה תיעודית ארוכה, מצריכה פיתוח שפה וסגנון שיש בהם יכולת של התבוננות במציאות בדרך סיפורית, תוך אמירה ייחודית ליוצר התיעודי. במהלך הקורס התלמידים מצלמים מספר... המשך >

בימוי דוקומנטרי ב

היכולת ליצור אחידות סגנונית לאורך יחידה תיעודית ארוכה, מצריכה פיתוח שפה וסגנון שיש בהם יכולת של התבוננות במציאות בדרך סיפורית, תוך אמירה ייחודית ליוצר התיעודי. במהלך הקורס התלמידים מצלמים מספר... המשך >

בימוי דוקומנטרי ב

היכולת ליצור אחידות סגנונית לאורך יחידה תיעודית ארוכה, מצריכה פיתוח שפה וסגנון שיש בהם יכולת של התבוננות במציאות בדרך סיפורית, תוך אמירה ייחודית ליוצר התיעודי. במהלך הקורס התלמידים מצלמים מספר... המשך >

בימוי עלילתי

בהתבסס על ההתנסות הראשונית של שנה א', קורס זה מקנה את יסודות הבימוי תוך מתן דגש על אינטרפטצייה של התסריט, בניית השוטינג, המיזנסצינה, הדרכת השחקנים והעריכה. במהלך הקורס התלמיד רוכש את יסודות הבימוי... המשך >

בימוי עלילתי

בהתבסס על ההתנסות הראשונית של שנה א', קורס זה מקנה את יסודות הבימוי תוך מתן דגש על אינטרפטצייה של התסריט, בניית השוטינג, המיזנסצינה, הדרכת השחקנים והעריכה. במהלך הקורס התלמיד רוכש את יסודות הבימוי... המשך >

בימוי עלילתי

בהתבסס על ההתנסות הראשונית של שנה א', קורס זה מקנה את יסודות הבימוי תוך מתן דגש על אינטרפטצייה של התסריט, בניית השוטינג, המיזנסצינה, הדרכת השחקנים והעריכה. במהלך הקורס התלמיד רוכש את יסודות הבימוי... המשך >

בימוי עלילתי ב

בהתבסס על ההתנסות הראשונית של שנה א', קורס זה מקנה את יסודות הבימוי תוך מתן דגש על אינטרפטצייה של התסריט, בניית השוטינג, המיזנסצינה, הדרכת השחקנים והעריכה. במהלך הקורס התלמיד רוכש את יסודות הבימוי... המשך >

דוקומנטרי לתסריטאים - ב'

השנה נמשיך במה שהתחלנו: הכרות עיונית עם הקולנוע התיעודי בצד עשייה- תחקיר ופיתוח, כולל צילומים, של פרויקט תיעודי. המטרה איננה לעשות סרט תיעודי כבמאים, אלא לפתח הצעה לסרט באורך מלא (שעה טלוויזיונית),... המשך >

דוקומנטרי לתסריטאים - ב'

השנה נמשיך במה שהתחלנו: הכרות עיונית עם הקולנוע התיעודי בצד עשייה- תחקיר ופיתוח, כולל צילומים, של פרויקט תיעודי. המטרה איננה לעשות סרט תיעודי כבמאים, אלא לפתח הצעה לסרט באורך מלא (שעה טלוויזיונית),... המשך >

דוקומנטרי לתסריטאים - ב'

השנה נמשיך במה שהתחלנו: הכרות עיונית עם הקולנוע התיעודי בצד עשייה- תחקיר ופיתוח, כולל צילומים, של פרויקט תיעודי. המטרה איננה לעשות סרט תיעודי כבמאים, אלא לפתח הצעה לסרט באורך מלא (שעה טלוויזיונית),... המשך >

דוקומנטרי לתסריטאים - ב'

השנה נמשיך במה שהתחלנו: הכרות עיונית עם הקולנוע התיעודי בצד עשייה- תחקיר ופיתוח, כולל צילומים, של פרויקט תיעודי. המטרה איננה לעשות סרט תיעודי כבמאים, אלא לפתח הצעה לסרט באורך מלא (שעה טלוויזיונית),... המשך >

דיאלוגים

כיצד ניתן לכתוב דיאלוג טוב? מה הופך דיאלוג להכרחי? וכיצד ניתן לכתוב דיאלוג שהוא במיטבו פעולה שפועלת דמות אחת על אחרת? מה ה"מוזיקה" השונה של אנשים שונים וכיצד ניתן לאפיין אותם לא רק דרך "מה" שאומרים... המשך >

הדרכת שחקנים ב

השחקן הוא כלי מרכזי בעבודת הבמאי. במהלך הקורס התלמידים ילמדו עקרונות ושיטת שונות לפיתוח דיאלוג עם השחקן על מנת למצות את יכולתו ולהביא אותו לסינתזה עם הדמות הכתובה. הסדנא היא סדנא מעשית ובמהלכה... המשך >

הדרכת שחקנים ב

השחקן הוא כלי מרכזי בעבודת הבמאי. במהלך הקורס התלמידים ילמדו עקרונות ושיטת שונות לפיתוח דיאלוג עם השחקן על מנת למצות את יכולתו ולהביא אותו לסינתזה עם הדמות הכתובה. הסדנא היא סדנא מעשית ובמהלכה... המשך >

הדרכת שחקנים ב

השחקן הוא כלי מרכזי בעבודת הבמאי. במהלך הקורס התלמידים ילמדו עקרונות ושיטת שונות לפיתוח דיאלוג עם השחקן על מנת למצות את יכולתו ולהביא אותו לסינתזה עם הדמות הכתובה. הסדנא היא סדנא מעשית ובמהלכה... המשך >

הדרכת שחקנים ב

השחקן הוא כלי מרכזי בעבודת הבמאי. במהלך הקורס התלמידים ילמדו עקרונות ושיטת שונות לפיתוח דיאלוג עם השחקן על מנת למצות את יכולתו ולהביא אותו לסינתזה עם הדמות הכתובה. הסדנא היא סדנא מעשית ובמהלכה... המשך >

הדרכת שחקנים ב

מטרת הקורס להקנות לתלמידי הבימוי מושגי משחק בסיסיים. מושגים אלה ישרתו אותם בדיאלוג מול שחקנים מקצועיים על סט הצילומים ובחדרי החזרות, כדי להשיג את התוצאות הרצויות להם. ע"י תרגול טכניקות המשחק על בשרם... המשך >

ההיסטוריה הקצרה של המוזיקה בקולנוע

מהפסנתרן האלמוני שליווה את ההקרנה הראשונה של האחים לומייר ועד הסקורים הסימפוניים המתובלים באלקטרוניקה, פופ ומוזיקת עולם של ימינו – בין זה לאלה עוד לא חלפו 120 שנים. בטווח הזמן הקצר הזה ידעה המוזיקה... המשך >

ההיסטוריה הקצרה של המוזיקה בקולנוע

מהפסנתרן האלמוני שליווה את ההקרנה הראשונה של האחים לומייר ועד הסקורים הסימפוניים המתובלים באלקטרוניקה, פופ ומוזיקת עולם של ימינו – בין זה לאלה עוד לא חלפו 120 שנים. בטווח הזמן הקצר הזה ידעה המוזיקה... המשך >

ההיסטוריה הקצרה של המוזיקה בקולנוע

מהפסנתרן האלמוני שליווה את ההקרנה הראשונה של האחים לומייר ועד הסקורים הסימפוניים המתובלים באלקטרוניקה, פופ ומוזיקת עולם של ימינו – בין זה לאלה עוד לא חלפו 120 שנים. בטווח הזמן הקצר הזה ידעה המוזיקה... המשך >

ההיסטוריה הקצרה של המוזיקה בקולנוע

מהפסנתרן האלמוני שליווה את ההקרנה הראשונה של האחים לומייר ועד הסקורים הסימפוניים המתובלים באלקטרוניקה, פופ ומוזיקת עולם של ימינו – בין זה לאלה עוד לא חלפו 120 שנים. בטווח הזמן הקצר הזה ידעה המוזיקה... המשך >

ההיסטוריה הקצרה של המוזיקה בקולנוע

מהפסנתרן האלמוני שליווה את ההקרנה הראשונה של האחים לומייר ועד הסקורים הסימפוניים המתובלים באלקטרוניקה, פופ ומוזיקת עולם של ימינו – בין זה לאלה עוד לא חלפו 120 שנים. בטווח הזמן הקצר הזה ידעה המוזיקה... המשך >

הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו

הקורס מתמקד בתרומתו של הנרטיב להבניית מסרים בתחום התקשורת והתרבות: דמות, עלילה, מספר וקתרזיס הם מונחים המשפיעים באופן מהותי על טקסטים טלוויזיוניים­-קולנועיים ועל השיח של היומיום. הרעיון המרכזי הנו... המשך >

הפקה ב

בקורס זה ילמדו יסודות ההפקה: ניהול צוות, תקציב, פרה פרודקשן ופוסט פרודקשן לקראת הפקות הגמר העלילתיות והתיעודיות של סוף השנה.

הפקה ב

בקורס זה ילמדו יסודות ההפקה: ניהול צוות, תקציב, פרה פרודקשן ופוסט פרודקשן לקראת הפקות הגמר העלילתיות והתיעודיות של סוף השנה.

הקלטת שטח

קורס המשך לקורס הקלטה משנה א שבו ילמדו בצורה מתקדמת יותר עקרונות ההקלטה על הסט העלילתי והתיעודי ושימוש בציוד הקלטה מתקדם כמו גם עבודת איש ההקלטה בשטח תוך שיתוף פעולה עם יתר אנשי הצוות ובייחוד הבמאי,... המשך >

הקלטת שטח

קורס המשך לקורס הקלטה משנה א שבו ילמדו בצורה מתקדמת יותר עקרונות ההקלטה על הסט העלילתי והתיעודי ושימוש בציוד הקלטה מתקדם כמו גם עבודת איש ההקלטה בשטח תוך שיתוף פעולה עם יתר אנשי הצוות ובייחוד הבמאי,... המשך >

הקלטת שטח

קורס המשך לקורס הקלטה משנה א שבו ילמדו בצורה מתקדמת יותר עקרונות ההקלטה על הסט העלילתי והתיעודי ושימוש בציוד הקלטה מתקדם כמו גם עבודת איש ההקלטה בשטח תוך שיתוף פעולה עם יתר אנשי הצוות ובייחוד הבמאי,... המשך >

ז'אנרים בקולנוע

הקורס בא לבדוק את מגוון הסוגות שקיימים בקולנוע, תוך בחינה של השאלה מה הופך קבוצת סרטים לז'אנר, ועל ידי התמקדות וניתוח של כמה ז'אנרים מרכזיים ובחינת החוקיות הקולנועית והסגנונית שמאפיינת אותם: המערבון... המשך >

ז'אנרים בקולנוע

הקורס בא לבדוק את מגוון הסוגות שקיימים בקולנוע, תוך בחינה של השאלה מה הופך קבוצת סרטים לז'אנר, ועל ידי התמקדות וניתוח של כמה ז'אנרים מרכזיים ובחינת החוקיות הקולנועית והסגנונית שמאפיינת אותם: המערבון... המשך >

ז'אנרים בקולנוע

הקורס בא לבדוק את מגוון הסוגות שקיימים בקולנוע, תוך בחינה של השאלה מה הופך קבוצת סרטים לז'אנר, ועל ידי התמקדות וניתוח של כמה ז'אנרים מרכזיים ובחינת החוקיות הקולנועית והסגנונית שמאפיינת אותם: המערבון... המשך >

ז'אנרים בקולנוע

הקורס בא לבדוק את מגוון הסוגות שקיימים בקולנוע, תוך בחינה של השאלה מה הופך קבוצת סרטים לז'אנר, ועל ידי התמקדות וניתוח של כמה ז'אנרים מרכזיים ובחינת החוקיות הקולנועית והסגנונית שמאפיינת אותם: המערבון... המשך >

יומן

בקורס זה כל תלמיד יצלם יומן אישי, כאשר את המילה הכתובה מחליפה המצלמה. דרך צפייה ולימוד של המאסטרים הגדולים (ובראשם דוד פרלוב ז"ל) וביומנים הקולנועיים האישיים אשר יצרו יתנסו התלמידים בעצמם בתיעוד... המשך >

יומן

בקורס זה כל תלמיד יצלם יומן אישי, כאשר את המילה הכתובה מחליפה המצלמה. דרך צפייה ולימוד של המאסטרים הגדולים (ובראשם דוד פרלוב ז"ל) וביומנים הקולנועיים האישיים אשר יצרו יתנסו התלמידים בעצמם בתיעוד... המשך >

יסודות האנימציה

מסע בין קולנוע לאנימציה בי"ס מעלה | מרצה: גילת פרג | סטודיו פיצ'י פוי ומכללת IAC סדנא מעשית , הלוקחת את הסטודנטים לקולנוע באופן חוויתי אל מאחורי הקלעים של שילוב אנימציה בתוך קולנוע. מטרת הסדנא היא... המשך >

כתיבה למתקדמים

קורס המשך לקורס בשנה א'. פיתוח והעמקת יכולות הכתיבה של הדרמה הקצרה, תוך התמקדות בגיבור, קונפליקט, ותימה.

כתיבה למתקדמים

קורס המשך לקורס בשנה א'. פיתוח והעמקת יכולות הכתיבה של הדרמה הקצרה, תוך התמקדות בגיבור, קונפליקט, ותימה.

כתיבה למתקדמים

קורס המשך לקורס בשנה א'. פיתוח והעמקת יכולות הכתיבה של הדרמה הקצרה, תוך התמקדות בגיבור, קונפליקט, ותימה.

כתיבה למתקדמים

קורס המשך לקורס בשנה א'. פיתוח והעמקת יכולות הכתיבה של הדרמה הקצרה, תוך התמקדות בגיבור, קונפליקט, ותימה.

כתיבה למתקדמים

קורס המשך לקורס בשנה א'. פיתוח והעמקת יכולות הכתיבה של הדרמה הקצרה, תוך התמקדות בגיבור, קונפליקט, ותימה.

כתיבה למתקדמים

קורס המשך לקורס בשנה א'. פיתוח והעמקת יכולות הכתיבה של הדרמה הקצרה, תוך התמקדות בגיבור, קונפליקט, ותימה.

כתיבה קומית אישית

כתיבה קומית היא דבר מפחיד ומלחיץ, כי עליה להביא לתוצאה: להצחיק. בנוסף, אין כשלון מביך יותר מבדיחה שלא מצליחה להצחיק. אז איך מתגברים על כל זה? הסוד הוא שלא מתגברים. כתיבה קומית דורשת הרבה אימון,... המשך >

כתיבת סדרה

כיצד כותבים סדרה? מה העקרונות המניעים יצירה טלוויזיונית שבועית? מה ההבדל בין סדרה למיני-סדרה? במהלך הקורס כל תלמיד כותב הצעה לסדרה ו"בייבל" שלה ומציג אותה בסוםו של הקורס בפני פאנל מפיקים ואנשי תעשייה... המשך >

כתיבת סדרה

כיצד כותבים סדרה? מה העקרונות המניעים יצירה טלוויזיונית שבועית? מה ההבדל בין סדרה למיני-סדרה? במהלך הקורס כל תלמיד כותב הצעה לסדרה ו"בייבל" שלה ומציג אותה בסוםו של הקורס בפני פאנל מפיקים ואנשי תעשייה... המשך >

כתיבת סדרה

כיצד כותבים סדרה? מה העקרונות המניעים יצירה טלוויזיונית שבועית? מה ההבדל בין סדרה למיני-סדרה? במהלך הקורס כל תלמיד כותב הצעה לסדרה ו"בייבל" שלה ומציג אותה בסוםו של הקורס בפני פאנל מפיקים ואנשי תעשייה... המשך >

כתיבת סדרה

כיצד כותבים סדרה? מה העקרונות המניעים יצירה טלוויזיונית שבועית? מה ההבדל בין סדרה למיני-סדרה? במהלך הקורס כל תלמיד כותב הצעה לסדרה ו"בייבל" שלה ומציג אותה בסוםו של הקורס בפני פאנל מפיקים ואנשי תעשייה... המשך >

כתיבת סדרה

כיצד כותבים סדרה? מה העקרונות המניעים יצירה טלוויזיונית שבועית? מה ההבדל בין סדרה למיני-סדרה? במהלך הקורס כל תלמיד כותב הצעה לסדרה ו"בייבל" שלה ומציג אותה בסוםו של הקורס בפני פאנל מפיקים ואנשי תעשייה... המשך >

כתיבת סדרה

כיצד כותבים סדרה? מה העקרונות המניעים יצירה טלוויזיונית שבועית? מה ההבדל בין סדרה למיני-סדרה? במהלך הקורס כל תלמיד כותב הצעה לסדרה ו"בייבל" שלה ומציג אותה בסוםו של הקורס בפני פאנל מפיקים ואנשי תעשייה... המשך >

כתיבת סינופסיס לפיצ'ר

מרעיון לסינופסיס. במהלך הקורס נלמד כיצד לפתח ולנסח את הרעיונות שלנו כך שיוכלו להוות בסיס לתסריט. כיצד לפתח את הרעיונות האלה לסיפור דרמתי, וכיצד להפוך את הסיפור שלנו לסינופסיס מובנה כהלכה.

כתיבת פיצ'ר

סמסטר א' – מרעיון לסינופסיס. במהלך הסימסטר הראשון נלמד כיצד לפתח ולנסח את הרעיונות שלנו כך שיוכלו להוות בסיס לתסריט. כיצד לפתח את הרעיונות האלה לסיפור דרמתי, וכיצד להפוך את הסיפור שלנו לסינופסיס... המשך >

כתיבת פיצ'ר

סמסטר א' – מרעיון לסינופסיס. במהלך הסימסטר הראשון נלמד כיצד לפתח ולנסח את הרעיונות שלנו כך שיוכלו להוות בסיס לתסריט. כיצד לפתח את הרעיונות האלה לסיפור דרמתי, וכיצד להפוך את הסיפור שלנו לסינופסיס... המשך >

כתיבת פיצ'ר

בקורס נלמד לכתוב תסריט לסרט באורך מלא בשיטת "מסע התסריט" המלמדת כתיבת תסריט מתוך מודעות ומיקוד. השיטה מעניקה כלים מקצועיים המעודדים את התסריטאי לצאת למסע חקירה למציאת תשובות שיתממשו בכתיבה. במהלך... המשך >

כתיבת פיצ'ר

בקורס נלמד לכתוב תסריט לסרט באורך מלא בשיטת "היצירה שבתסריט" המלמדת כתיבת תסריט מתוך מודעות. הנחת היסוד היא שתסריט מבוסס על סיפור מהחיים והוא מורכב מאותם מרכיבים ההופכים את החיים למעניינים, מרגשים... המשך >

מיתוסים ואדפטציות בעיני המצלמה

מתי עלילה הופכת לסיפור ומדוע מרבית הסיפורים נעלמים בתהום הנשייה ואחרים נשארים נצחיים? מה הופך גיבור לגיבור וממה גיבורים בורחים? האם האירוע המחולל יכול להקדים את האקספוזיציה? כיצד מתמודדים עם חלומות... המשך >

סוגיות בצילום

הרכשת כלים מתקדמים בתחום השפה הצילומית. הבנה ויישום של מנגנוני השפה בז'אנרים השונים, לימוד ותרגול של הקשר בין טכניקה, שפה ומסר צילומי, הכלים הללו ילמדו תוך דגש על המשמעות הקריטית למקום שבו אנו... המשך >

סוגיות בצילום

הרכשת כלים מתקדמים בתחום השפה הצילומית. הבנה ויישום של מנגנוני השפה בז'אנרים השונים, לימוד ותרגול של הקשר בין טכניקה, שפה ומסר צילומי, הכלים הללו ילמדו תוך דגש על המשמעות הקריטית למקום שבו אנו... המשך >

סטוריבורד

הקורס מהווה קורס הכנה בסיסי לפיתוח אחת ממיומנויות היסוד הנדרשות לשלב הטרום-הפקה של סרט קולנוע. במהלכו מתוודעים התלמידים לסטוריבורד כמכשיר בסיסי ליצירת סרט קולנוע, ומתרגלים אותו תוך יישום מיומנויות... המשך >

סמינריון פתיחת שנה

כל שנה ב"מעלה" נפתחת בשבוע לימודים לכלל תלמידי ביה"ס הנמשך חמישה ימים, ומורכב ממפגש עם יוצרים וסרטיהם, הרצאות עיוניות, וסדנאות מעשיות. בתשע"ז הוקרנו בין השאר "מעבר להרים ולגבעות" (+ הרצאת הבמאי ערן... המשך >

סמינריון פתיחת שנה

כל שנה ב"מעלה" נפתחת בשבוע לימודים לכלל תלמידי ביה"ס הנמשך חמישה ימים, ומורכב ממפגש עם יוצרים וסרטיהם, הרצאות עיוניות, וסדנאות מעשיות. בתשע"ז הוקרנו בין השאר "מעבר להרים ולגבעות" (+ הרצאת הבמאי ערן... המשך >

סרט הגמר

מטרת הקורס היא יישום של התוכן הנלמד משנה א' הכולל: יסודות כתיבת תסריט; מבנה התסריט, בניית סצנה, כתיבת דיאלוג מדויק, מציאת המטרות, הצבת המכשולים והקונפליקטים של הגיבור; רענון ארון הנפש של התסריטאי תוך... המשך >

סרט הגמר

מטרת הקורס היא יישום של התוכן הנלמד משנה א' הכולל: יסודות כתיבת תסריט; מבנה התסריט, בניית סצנה, כתיבת דיאלוג מדויק, מציאת המטרות, הצבת המכשולים והקונפליקטים של הגיבור; רענון ארון הנפש של התסריטאי תוך... המשך >

סרט הגמר

סדנא מעשית שמטרתה היא כתיבת תסריט לסרט הגמר החל משלב מציאת והערכת הרעיון הגולמי, דרך כתיבת הסינופסיס, פיצ'ינג, פיתוח הדמויות, עיבוי הסיפור, מציאת התימה או ה"לב", שיכתוב, ועד לתסריט המוכן לצילומים... המשך >

סרט הגמר

סדנא מעשית שמטרתה היא כתיבת תסריט לסרט הגמר החל משלב מציאת והערכת הרעיון הגולמי, דרך כתיבת הסינופסיס, פיצ'ינג, פיתוח הדמויות, עיבוי הסיפור, מציאת התימה או ה"לב", שיכתוב, ועד לתסריט המוכן לצילומים... המשך >

סרט הגמר

מטרת הקורס היא יישום של התוכן הנלמד משנה א' הכולל: יסודות כתיבת תסריט; מבנה התסריט, בניית סצנה, כתיבת דיאלוג מדויק, מציאת המטרות, הצבת המכשולים והקונפליקטים של הגיבור; רענון ארון הנפש של התסריטאי תוך... המשך >

עיצוב פסקול

המוסיקה לובשת ופושטת צורה זה אלפי שנים. לכל מוסיקה סיפור משלה. במסגרת הקורס מאזינים הסטודנטים ליצירות מסגנונות מוסיקליים שונים, מתוך מגמה להרחיב את השכלתם המוסיקלית כמאזינים וכיוצרים, ולחדד את הבנתם... המשך >

עיצוב פסקול

המוסיקה לובשת ופושטת צורה זה אלפי שנים. לכל מוסיקה סיפור משלה. במסגרת הקורס מאזינים הסטודנטים ליצירות מסגנונות מוסיקליים שונים, מתוך מגמה להרחיב את השכלתם המוסיקלית כמאזינים וכיוצרים, ולחדד את הבנתם... המשך >

עיצוב פסקול

המוסיקה לובשת ופושטת צורה זה אלפי שנים. לכל מוסיקה סיפור משלה. במסגרת הקורס מאזינים הסטודנטים ליצירות מסגנונות מוסיקליים שונים, מתוך מגמה להרחיב את השכלתם המוסיקלית כמאזינים וכיוצרים, ולחדד את הבנתם... המשך >

עיצוב פסקול

המוסיקה לובשת ופושטת צורה זה אלפי שנים. לכל מוסיקה סיפור משלה. במסגרת הקורס מאזינים הסטודנטים ליצירות מסגנונות מוסיקליים שונים, מתוך מגמה להרחיב את השכלתם המוסיקלית כמאזינים וכיוצרים, ולחדד את הבנתם... המשך >

עריכה

כהמשך ליסודות העריכה שנקנו בשנה א', עוסקת הסדנה בשלבים מתקדמים של העריכה הלא-ליניארית. הסדנה מקנה לתלמיד מיומנויות מקצועיות בעריכת סרטים עלילתיים, סרטים תיעודיים, ותכניות טלוויזיה תוך הבנת כוחה... המשך >

עריכה ב

כהמשך ליסודות העריכה שנקנו בשנה א', עוסקת הסדנה בשלבים מתקדמים של העריכה הלא-ליניארית. הסדנה מקנה לתלמיד מיומנויות מקצועיות בעריכת סרטים עלילתיים, סרטים תיעודיים, ותכניות טלוויזיה תוך הבנת כוחה... המשך >

עריכה ב

כהמשך ליסודות העריכה שנקנו בשנה א', עוסקת הסדנה בשלבים מתקדמים של העריכה הלא-ליניארית. הסדנה מקנה לתלמיד מיומנויות מקצועיות בעריכת סרטים עלילתיים, סרטים תיעודיים, ותכניות טלוויזיה תוך הבנת כוחה... המשך >

עריכה ב

כהמשך ליסודות העריכה שנקנו בשנה א', עוסקת הסדנה בשלבים מתקדמים של העריכה הלא-ליניארית. הסדנה מקנה לתלמיד מיומנויות מקצועיות בעריכת סרטים עלילתיים, סרטים תיעודיים, ותכניות טלוויזיה תוך הבנת כוחה... המשך >

פיתוח פורמטים לדיגיטל

בקורס 'כתיבה לדיגיטל' נלמד את השפה הייחודית של עולם הקולנוע הדיגיטלי. נבחן את ההבדלים בין מוצר קולנועי באורך מלא ומוצרים טלוויזיוניים לבין הסרטון הדיגיטלי; נלמד על תהליך הכנת סרטון, על תהליכי העלאת... המשך >

צילום דוקומנטרי

הקורס יאפשר לתלמיד הכותב לערוך היכרות עם המדיום הוויזואלי על מנת שיוכל לנצל טוב ונכון יותר את הכלים הקולנועיים לכתיבתו. דוגמאות: התבוננות ראשונית בפריים, החלטה על גדלו (C.U M.S L.S), בחירת ׂתאורה,... המשך >

צילום דוקומנטרי

הקורס יאפשר לתלמיד הכותב לערוך היכרות עם המדיום הוויזואלי על מנת שיוכל לנצל טוב ונכון יותר את הכלים הקולנועיים לכתיבתו. דוגמאות: התבוננות ראשונית בפריים, החלטה על גדלו (C.U M.S L.S), בחירת ׂתאורה,... המשך >

צילום דוקומנטרי

הקורס יאפשר לתלמיד הכותב לערוך היכרות עם המדיום הוויזואלי על מנת שיוכל לנצל טוב ונכון יותר את הכלים הקולנועיים לכתיבתו. דוגמאות: התבוננות ראשונית בפריים, החלטה על גדלו (C.U M.S L.S), בחירת ׂתאורה,... המשך >

צילום דוקומנטרי

הקורס יאפשר לתלמיד הכותב לערוך היכרות עם המדיום הוויזואלי על מנת שיוכל לנצל טוב ונכון יותר את הכלים הקולנועיים לכתיבתו. דוגמאות: התבוננות ראשונית בפריים, החלטה על גדלו (C.U M.S L.S), בחירת ׂתאורה,... המשך >

צילום דוקומנטרי ב

הקורס יתמקד בצד היצירתי של צילום סרט תיעודי החל מהמורכבויות הכרוכות בצילומי שטח דרך מגוון של גישות וסגנונות צילום, עבודת במאי-צלם-צוות וכלה בעבודת הצילום התיעודי בעידן של טכנולוגיות חדשות. נתמקד באיך... המשך >

צילום דוקומנטרי ב

הקורס יתמקד בצד היצירתי של צילום סרט תיעודי החל מהמורכבויות הכרוכות בצילומי שטח דרך מגוון של גישות וסגנונות צילום, עבודת במאי-צלם-צוות וכלה בעבודת הצילום התיעודי בעידן של טכנולוגיות חדשות. נתמקד באיך... המשך >

צילום דוקומנטרי ב

איך מצלמים סצינה תיעודית ומה ההבדל בגישה זו מול הגישה לצילום הסצינה העלילתית? דרך תרגילים שונים: יחד בתוך קבוצה, מעקב ועוד, נלמד כיצד לגשת את הסיטואציה התיעודית ולצלם אותה ומה החשיבות של הצלם, שהוא... המשך >

צילום דוקומנטרי ב

איך מצלמים סצינה תיעודית ומה ההבדל בגישה זו מול הגישה לצילום הסצינה העלילתית? דרך תרגילים שונים: יחד בתוך קבוצה, מעקב ועוד, נלמד כיצד לגשת את הסיטואציה התיעודית ולצלם אותה ומה החשיבות של הצלם, שהוא... המשך >

צילום דוקומנטרי לתסריטאים

הקורס יאפשר לתלמיד הכותב לערוך היכרות עם המדיום הוויזואלי על מנת שיוכל לנצל טוב ונכון יותר את הכלים הקולנועיים לכתיבתו. הקורס ילווה בהדגמות מסרטים שונים המייצגים ז'נרים שונים (קולנוע מתבונן/מתערב)... המשך >

צילום דוקומנטרי לתסריטאים

הקורס יאפשר לתלמיד הכותב לערוך היכרות עם המדיום הוויזואלי על מנת שיוכל לנצל טוב ונכון יותר את הכלים הקולנועיים לכתיבתו. הקורס ילווה בהדגמות מסרטים שונים המייצגים ז'נרים שונים (קולנוע מתבונן/מתערב)... המשך >

צילום ותאורה

שיעור הממשיך את השיעור של סמסטר א', תוך דגש על תהליך הפרה פרודקשן והעבודה עם הבמאי. בקורס זה תיבחן עבודת הצלם ביחס לתסריט, בשיתוף הפעולה עם הבמאי, בהכרת ותירגול סגנונות צילום ותאורה שונים, כתיבת... המשך >

צילום ותאורה ס"א

קורס המשך לקורס של שנה א', שבו ילמדו שיטות צילום ותאורה מתקדמות יותר, העמדת פריים והעמדת תאורה, עבודה של צלם מול במאי, ניהול סט ביום ובלילה, וכל זאת בסדנאות ועבודה מעשית של התלמידים בצילומי פנים וחוץ... המשך >

צילום ותאורה ס"א

קורס המשך לקורס של שנה א', שבו ילמדו שיטות צילום ותאורה מתקדמות יותר, העמדת פריים והעמדת תאורה, עבודה של צלם מול במאי, ניהול סט ביום ובלילה, וכל זאת בסדנאות ועבודה מעשית של התלמידים בצילומי פנים וחוץ... המשך >

צילום ותאורה ס"ב

שיעור הממשיך את השיעור של סמסטר א', תוך דגש על תהליך הפרה פרודקשן והעבודה עם הבמאי. בקורס זה תיבחן עבודת הצלם ביחס לתסריט, בשיתוף הפעולה עם הבמאי, בהכרת ותירגול סגנונות צילום ותאורה שונים, כתיבת... המשך >

צילום ותאורה ס"ב

שיעור הממשיך את השיעור של סמסטר א', תוך דגש על תהליך הפרה פרודקשן והעבודה עם הבמאי. בקורס זה תיבחן עבודת הצלם ביחס לתסריט, בשיתוף הפעולה עם הבמאי, בהכרת ותירגול סגנונות צילום ותאורה שונים, כתיבת... המשך >

צילום ותאורה ס"ב

שיעור הממשיך את השיעור של סמסטר א', תוך דגש על תהליך הפרה פרודקשן והעבודה עם הבמאי. בקורס זה תיבחן עבודת הצלם ביחס לתסריט, בשיתוף הפעולה עם הבמאי, בהכרת ותירגול סגנונות צילום ותאורה שונים, כתיבת... המשך >

קולנוע רוחני

סדנה שבה נבחן את המושג "רוחניות" בהקשר לקולנוע, מבחינת שפה קולנועית ותמות קולנועיות. ננתח את הדרכים שבהם יוצרי קולנוע מביאים לידי ביטוי אמנותי ערכים הקשורים לפילוסופיה, מוסר, מיסטיקה ודת. ונתנסה... המשך >

קולנוע רוחני

סדנה שבה נבחן את המושג "רוחניות" בהקשר לקולנוע, מבחינת שפה קולנועית ותמות קולנועיות. ננתח את הדרכים שבהם יוצרי קולנוע מביאים לידי ביטוי אמנותי ערכים הקשורים לפילוסופיה, מוסר, מיסטיקה ודת. ונתנסה... המשך >

שפת המראות: סדנת כתיבה בהשראת השירה הישראלית המודרנית

ש פ ת ה מ ר א ו ת סדנת כתיבה בהשראת שירה ישראלית מודרנית בהנחיית יונדב קפלון ס י ל י ב ו ס מטרות הקורס - ללמוד לבטא בכתב מחשבות, רגשות, ותחושות - להתנסות במגוון צורות הכתיבה הספרותית - לקבל משובים... המשך >

תולדות הקולנוע ב

קורס זה, הממשיך את הקורס של שנה א', עוסק בעיקר בקולנוע האירופי והאמריקני. במהלך הקורס מושם דגש על זרמים הפועלים בתעשייה המרכזית ובשוליה, המשפיעים על השפה הקולנועית העכשווית.

תולדות הקולנוע ב

קורס זה, הממשיך את הקורס של שנה א', עוסק בעיקר בקולנוע האירופי והאמריקני. במהלך הקורס מושם דגש על זרמים הפועלים בתעשייה המרכזית ובשוליה, המשפיעים על השפה הקולנועית העכשווית.

תולדות הקולנוע ב

קורס זה, הממשיך את הקורס של שנה א', עוסק בעיקר בקולנוע האירופי והאמריקני. במהלך הקורס מושם דגש על זרמים הפועלים בתעשייה המרכזית ובשוליה, המשפיעים על השפה הקולנועית העכשווית.

תולדות הקולנוע ב

קורס זה, הממשיך את הקורס של שנה א', עוסק בעיקר בקולנוע האירופי והאמריקני. במהלך הקורס מושם דגש על זרמים הפועלים בתעשייה המרכזית ובשוליה, המשפיעים על השפה הקולנועית העכשווית.

תולדות הקולנוע הישראלי

אין הווה בלי עבר. הקורס יסקור אבני דרך בהתפתחות הקולנוע הישראלי במשך חמשת העשורים האחרונים תוך צפייה בסרטים ובקטעים מסרטים. שאלות שיידונו במהלך הקורס: האם הקולנוע הישראלי משקף מציאות חברתית פוליטית?... המשך >

תולדות הקולנוע הישראלי

אין הווה בלי עבר. הקורס יסקור אבני דרך בהתפתחות הקולנוע הישראלי במשך חמשת העשורים האחרונים תוך צפייה בסרטים ובקטעים מסרטים. שאלות שיידונו במהלך הקורס: האם הקולנוע הישראלי משקף מציאות חברתית פוליטית?... המשך >

תולדות הקולנוע הישראלי

אין הווה בלי עבר. הקורס יסקור אבני דרך בהתפתחות הקולנוע הישראלי במשך חמשת העשורים האחרונים תוך צפייה בסרטים ובקטעים מסרטים. שאלות שיידונו במהלך הקורס: האם הקולנוע הישראלי משקף מציאות חברתית פוליטית?... המשך >

תולדות הקולנוע הישראלי

אין הווה בלי עבר. הקורס יסקור אבני דרך בהתפתחות הקולנוע הישראלי במשך חמשת העשורים האחרונים תוך צפייה בסרטים ובקטעים מסרטים. שאלות שיידונו במהלך הקורס: האם הקולנוע הישראלי משקף מציאות חברתית פוליטית?... המשך >

תסריט לוקיישן

בהתבסס על התסריטים והתרגילים שנכתבו בסמסטר א', סדנא זו מתמקדת בכתיבה של סרט סוף השנה תוך התמקדות בחלל ובאתר הצילומים (הלוקיישן) כמנוף סיפורי מרכזי של הסיפור, בתסריט קולנועי בעל מיעוט דיאלוגים שאורכו... המשך >

תסריט לוקיישן

בהתבסס על התסריטים והתרגילים שנכתבו בסמסטר א', סדנא זו מתמקדת בכתיבה של סרט סוף השנה תוך התמקדות בחלל ובאתר הצילומים (הלוקיישן) כמנוף סיפורי מרכזי של הסיפור, בתסריט קולנועי בעל מיעוט דיאלוגים שאורכו... המשך >

תסריט לוקיישן

לתסריט חוקים ותהליכי כתיבה השונים מכל כתיבה אחרת. הסדנה מקנה יסודות ראשוניים של מבנה התסריט העלילתי, ומשרטטת את החוקים היוצרים את החופש לכתוב, תוך התמקדות באבני היסוד של הכתיבה הדרמטית: גיבור, אירוע... המשך >

תסריט לוקיישן

בהתבסס על התסריטים והתרגילים שנכתבו בסמסטר א', סדנא זו מתמקדת בכתיבה של סרט סוף השנה תוך התמקדות בחלל ובאתר הצילומים (הלוקיישן) כמנוף סיפורי מרכזי של הסיפור, בתסריט קולנועי בעל מיעוט דיאלוגים שאורכו... המשך >

תסריטאות

הקורס יכיר לתלמידים את מושגי הבסיס של תסריטאות. בניית דמות, מבנה עלילה, ניתוח תסריטים. כל מושג יילמד באופן מילולי ובאופן מעשי, תוך כתיבת והגשת תרגילים ותוך עבודת כיתה משותפת בצורה של סדנא מעשית. כל... המשך >

תסריטאות - סרט לוקיישן

בהתבסס על התסריטים והתרגילים שנכתבו בסמסטר א', סדנא זו מתמקדת בכתיבה של סרט סוף השנה תוך התמקדות בחלל ובאתר הצילומים (הלוקיישן) כמנוף סיפורי מרכזי של הסיפור, בתסריט קולנועי בעל מיעוט דיאלוגים שאורכו... המשך >